Någon som har erfarenhet av att köpa hjälm från t ex USA? Har själv funderingar på att köpa en Arai via Ebay. Något man bör tänka på (förutom tull och att man kan bli blåst osv.)? Skiljer det något i storlekar ect.? Tacksam för lite vägledning.
Jag köpte en Arai RX-7 Haga replica från Usa för 2 veckor sen,det är samma hjälm bara annan klassificering
Du har PM.
största problemet är väl att om det skulle hända nåt med hjälmen som garanti i vanliga fall täcker. Sitter själv o kollar på Shoei-hjälmar från eBay i USA, finns tusenlappar att spara verkar det som
Hehe, den köpte jag för 2 veckor sedan också!
Får man fråga vad du fick ge?
3600kr ink frakt tull/moms
Hmmm....Känns lite knepigt. Ett amerikanskt huvud borde man väl skydda på samma sätt som ett svenskt... Kan man tycka i alla fall...
...det är samma hjälm bara annan klassificering
Jag beställde en Shoei direkt ifrån Japan. Det visade sig att det inte var samma form på skalet som de man köper här i europa.
Billigt, men passade inte
Slänger in en liten fråga här;
Funderar på att köpa en XR1000 från www.racevisors.co.uk, är det säkert så att säga och emballerar dem väl så att inte en hjälm tar skada vid frakt osv.?
Vi talar om olika skallformer. Asiatisk, europeisk och amerikansk. Åtminstone Arai har denna uppdelning.
...som inte är laglig för bruk på svenska vägar...
/H
Vad jag menar är att skalla asfalten borde ju göra lika ont med ett amerikanskt pannben som ett svenskt.
Sedan att man har olika klassificeringar är ju ett annat fenomen.
Vad jag menar är att skalla asfalten borde ju göra lika ont med ett amerikanskt pannben som ett svenskt. Sedan att man har olika klassificeringar är ju ett annat fenomen.
Måste förresten tacka för alla svar jag har fått! Alltid lika enkelt att få hjälp här!
Märkninge dock känns som det minsta problemet i frågan.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|