hjälmkamera från motorcyclesuperstore.com???

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Hejsan alla som kan något!
För alla tråkiga och irriterade personer så JA! jag har sökt och läst en massa innan jag skickade ut denna nya tråd.
Nu till saken:
Har kollat runt lite och som många andra kommit fram till att det är skitbilligt i USA just nu. Tänkte beställa lite småprylar från www.motorcyclesuperstore.com. Hittade lite olika hjälmkameror på sidan och tänkte; "Hey, why not?!"
Någon som vet något om dessa hjälmkameror?
Vilken typ av kamera som dem passar till? Hur man kopplar? m.m
Har en Panasonic NV-GS1... heter den så???

Jaja, tacksam för svar!
 

NBR

̿ ̿ ̿ ̿'̿'\̵͇&#
Gick med
25 Mar 2004
Ort
NV Skåne
Hoj
Buell XB12 + 3 x Husa + lite annat skoj
Till att börja med så kommer du att få betala tull på grejerna du beställer. Finns en jättetabell me %-satser å sånt, men över lag så blir de ca 25% av värdet. $ e ju iofs låg, så de kan ändå bli billigare än att handla hemma. Men du köper nya grejer utan att ha någon säkerhet på att garantier m.m. funkar å går att utnyttja.

Nästa problem är att amerikanska kameror använder systemet NTSC medan europeiska kameror har ett system som heter PAL. Jag är inte jätteinsatt, men om jag förstått rätt så har det bl.a. att göra med hur många bilder per sekund som kameran sänder. Oavsett så kommer inte en NTSC-hjälmkamera att fungera med en PAL Videokamera.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Precis som NBR säger blir det lite galet med TV-systemet som kamerorna "over there" kör med - sen saknar din pannakamera A/V ingång vilket sätter käppar u hjulet för filmandet med en sån hjälmkamera.
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
NBR: Tack för svaret. Ska nog skippa hjälmkameran där ifrån då. Och taskigt det där med momsen.

SuperMicke: Har läst där bland annat och hittade inget om kameror från motorcyclesuperstore.com om huruvida kvalite och kompabilitet. Men tack ändå!

Morlock: Snygg avatar :D
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top