Hjälmsnack

Valter

Det är en underbar värld vi lever i !
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Honda VF750F
Nu e´re dax å skaffa ny hjälm igen, för min del! Står å väljer, för tillfället, mellan Shoei Raid och Shoei Z-one... E´re nån som har erfarenhet av dessa båda modeller å har några åsikter?

Glada vårhälsningar!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
ju dyrare, ju bättre...vanligtvis.

Som jag skrivit tidigare i en annan tråd om hjälmar, om du inte har råd att köpa en dyr hjälm, prova den inte. Du kommer nämligen inte att vara speciellt nöjd med din billiga efter det.

För mig slutade det med att jag köpte dyraste modellen, X-Spirit..
Är fruktansvärt nöjd. :Bugar

Av Raid och Z-one är Z-one klart bäst men kostar ju över tusenlappen mer också. Har du råd är mitt tips att köpa Z-one av de två. Men sen finns ju XR1000 i prisklassen där emellan också, kan vara värd att prova. Passade inte min huvudform men kanske din..

Lycka till!

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Lås dig inte vid dessa två alternativ. Testa fram den som passar dig bäst. Jag kör med Raid och tycker att den är bra. Den är inte helt tät i visiret (men blir det om man trycker till lite extra) och det blir ett jävla sug i +250 km/h, vilket kanske är normalt. Den sitter jättebra och jag är nöjd med den. Tillägas bör att jag köpte den med 25% rabatt... :tummenupp

Skulle jag köpa en hjälm idag skulle jag nog köpa X-Lite 801 Champion. Den sitter bra och är relativt billig för det man får(4.000:- tror jag).

/NN

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...