Hjälmtjuv filmad

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
GLÖM INTE att skriva mer här!!! BARA MÅSTE få höra slutet...
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Jag tog en sväng till Spånga och letade pundarkälke runt Erik Tegels väg, men såg inte till nån.
Jag gled sakta förbi huset några gånger, och varvade upp rejält varje gång, så han inte skulle missa att jag var där. :)

Huset är ju onekligen rätt fräscht, vilket tyvärr gör mig ännu mer tveksam till att han bor där på riktigt...

Har haft rätt fullt upp, så jag har bara gjort ett försök med att begära ut passfotot, men jag blev vidarekopplad och sen svarade de inte. Ska hoppa på det igen efter lunch.

Sen får vi väl se om det händer mer i morrn...? :)
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Passa dig bara att han inte tar ditt reg nr, då kan vi få igång vendettor åt båda hållen. :gnissla

Hoppas dock killen får sig en näsbränna då han inte kan skilja på vad som är hans och andras prylar. :fatta!
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Nu har jag pratat med både polisen och vägverket och det går inte längre att begära bilder från varken pass eller körkort.

Det var tydligen en lagändring 2004, så nu för tiden är själva bilden sekretessbelagd.:fakta

Synd...:tummenner
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Jaha? Blir man otrevlig då?

Huh? :va

Du kan ju gärna upplysa mig om varför just jag uppenbarligen är så otrevlig.

Jag skrivit två inlägg tidigare i den här tråden.

Det förtsta är ett sakligt inlägg och det andra är ett ironiskt svar på ett ironiskt inlägg.

Om dessa två är för otrevliga för din smak, då kanske inte SH är rätt ställe för dig.
Jämfört med de otrevligheter som många andra skriver här på SH, så är mina inlägg i den här tråden tämligen beskedliga.

Ha en bra dag.
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Hur går det med allt???

Hm, lite i väntans tider just nu.
Skickade ett brev till mänskan bilen var reggad på, och upplyste om att det hela var filmat och att ett stort antal mc-förare hade sett bilderna och blivit förbannade och höll utkik efter hans saab, och att några hade börjat bestämma tid för att åka och hämta hjälmen.
Jag bad dem lugnt och sansat (utan hot) att lämna tillbaks den på macken de snodde den, för att lösa det hela på ett lugnt och fredligt sätt och att jag då skulle upplysa både polisen och de arga mc-förarna att hjälmen var tillbaks.

Jag skickade det så det var framme idag på adressen ifråga, så om det inte har hänt nåt när helgen är slut börjar jag fundera på vad nästa steg ska bli.
Kanske släppa lös hundarna..? :)
:hojharley :hojcbr :hojbusa

körde dom med stulna plåtar?

Stulna plåtar tror jag inte, då bilen stämmer så bra överens med vägverkets uppgifter, och ägaren knappast verkar laglydig.
Men som sagt, vet inte om det är dem som står på bilen, eller kanske nån polare som redan sitter inne och inte har nåt att förlora på att de far runt och skaffar skulder åt honom..?
 
Last edited:

BMWM3

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
sthlm
Hoj
Honda 900F2 1981 - Husaberg 450 2011 -KTM superduke 2007
Har hjälmen kommit tillbaka ?
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Hur går det egentligen?
Man väntar ju med spänning på slutet!

Ja du, ledsen att säga att det inte händer så mycket just nu.

Polisen har helt oväntat :5sure lagt ner förundersökningen...
Motivering: att deras efterforskningar i ärendet inte gett resultat, och att de inte på ett bra sätt kan jobba vidare utan tips eller andra uppslag.
De avvaktar med aktiva spanings- och utredningsinsatser tills tips eller andra uppslag kommit till deras kännedom...

Själv har jag gått och brutit armen :sjuk , så hojen har fått stå ett tag och det har då inte blivit mycket spaning för mig heller, mer än att jag håller ögonen öppna och kollar regnr på varenda mörk Saab9000 jag ser... :)
Men det blir mest spaning från bussen ett tag dessvärre... :rolleyes:
 

elmlund

Materialåkare
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia RS 125 -07
Ja du, ledsen att säga att det inte händer så mycket just nu.

Polisen har helt oväntat :5sure lagt ner förundersökningen...
Motivering: att deras efterforskningar i ärendet inte gett resultat, och att de inte på ett bra sätt kan jobba vidare utan tips eller andra uppslag.
De avvaktar med aktiva spanings- och utredningsinsatser tills tips eller andra uppslag kommit till deras kännedom...

Själv har jag gått och brutit armen :sjuk , så hojen har fått stå ett tag och det har då inte blivit mycket spaning för mig heller, mer än att jag håller ögonen öppna och kollar regnr på varenda mörk Saab9000 jag ser... :)
Men det blir mest spaning från bussen ett tag dessvärre... :rolleyes:


Ajdå! Tråkigt att höra, både med armen och att fallet las ner.

Du får ha en bra fortsatt sommar och ta det lugnt med armen! :)

Elmlund
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
En positiv grej var att jag nu kommer få ut lite pengar på hemförsäkringen..

Jag hade inte ens frågat innan eftersom jag inte trodde de skulle ge mig nåt i och med att hjälmen inte var fastlåst osv. Men så tänkte jag att jag kan ju kolla i alla fall, och det var inga problem och de ska sätta in pengar åt mig i dagarna. :tummenupp

Nu får jag ju bara tillbaks knappt hälften av inköpspriset, efter åldersavdrag och självrisk, men det är ju alltid nåt.
 

Bergaeus

Medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
cb 1300sa crf250x
hmm mitt förra inlägg blev tydligen raderat för det var hets mot folk grupp.. och rasitiskt? och det enda jag ville förmedla är att

akta er så ni inte råkar illa ut för dessa människor är väldigt opålitliga .. vore synd om någon av er blev skadad pga av en hjälm .. om ni gör något så ha i åtanke att det kan bli efterföljder . dem är till 99 % beväpnade oftast med stickvapen.. vore synd att behöva läsa att någon av er springer omkring på en parkeringsplats i spånga med ett stickvapen i bröstet .. finns ju 1000 andra saker som kan göra livet surt för dem.. som är mer anonymt ..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top