Hjälmtvång avskaffas i Pennsylvania, USA

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Macho Woman skrev:
Skönt? Det är säkert skönt att knulla sexåringar från Taiwan också, men det betyder inte att det är en bra idé.

Host. Ja, den var kul. Men skönt tror jag inte. Jag tror det sitter på ett annat plan liksom. Jepp. Jag håller med om att det inte är nån vidare idé.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Macho Woman skrev:
Skönt? Det är säkert skönt att knulla sexåringar från Taiwan också, men det betyder inte att det är en bra idé.

Det där var en riktigt usel liknelse MW.
Det är inte alls lika groteskt att köra utan hjälm som det är att köpa en sexåring. Snälla säg att du håller med mig om detta?

Skönt vill jag inte säga att det är att köra utan hjälm, men det finns ju de som vill - och varför inte? Låt dem. Deras liv juh. Klotar de bör inte försäkringen gälla om han/hon blir ett kolli, de praktiskt taget VILLE det ju ;)

Många har nog testat att köra utan hjälm och många vet då att det inte alls är speciellt spännande i 50km/h ens. I 110km/h saknar man ju hjälmen som aldrig förr.

Ganska löjligt med lag på stövlar&handskar. Vad är poängen med en sån lag?
Vill jag köra ner till stranden i bara spandex och hjälm gör jag det. Det har dock aldrig hänt :rolleyes:

750RR

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
RuffRyder skrev:
Undrar också om håkanolsson är irionisk.. för i southern cali (L.A. till San Diego där jag var nyligen) har vägarna mycket sämre skick än sveriges, för att inte tala om trafiken som inte är lika vild som i södra europa (grekland, italien) men får stockholmstrafiken att framstå som lågtrafikerad med lugn tempo.
Deras "räfflade" motorvägar (som är gjorda av betong) är nog inte så sköna att köra hoj på... eller vad säger du Swedie? ;)

Peace!
RuffRyder
--
edit: stafvel

jao!... inte allt for jobbigt faktiskt. En del av highwaysarna ar lite guppiga..

Usch! rejsade lite pa vagen hem fran Newport Beach i Los Angeles och hade CHP stoppa en bil jamnte mig (sag CHP komma FORT upp till oss bakifran)... vi rejsade namligen. Puhh! vill inte ha nan "Reckless" ticket.. dem suger ratt rejalt.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
maverick_750rr skrev:

Skönt vill jag inte säga att det är att köra utan hjälm, men det finns ju de som vill - och varför inte? Låt dem. Deras liv juh. Klotar de bör inte försäkringen gälla om han/hon blir ett kolli, de praktiskt taget VILLE det ju ;)
750RR

Egentligen så borde man (om man nu prompt vill), kunna teckna en extra försäkring för att köra utan hjälm, där man samtidigt frånskriver staten ansvaret att bekosta din vård vid eventuell olycka. Det drabbar ju ingen annan om du kör med eller utan hjälm. Som det är nu så mutar man en läkare att skriva intyg på att du har grymma hårbottensproblem, eller klaustrofobi så kan du slippa köra med hjälm, och vurpar puckot så får staten (vi) betala kalaset.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Som kommentatorn på Barkarby sa:

"I USA åker dom i jeans och t-shirt och gör allt för att vurpa, för då kan dom stämma försäkringsbolagen"

:D

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...