hjälp, är detta ett farligt däck!!???

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Kunde du inte gett oss fler alternativ:D :tummenupp

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
jo men som sagt ja jobbar på det....

Har inte provat de själv men ett av de nya me mjukare på sidorna kanske e nåt för dig me tanke på hur mycke du har kvar där gör de ju inget om de slits fortare så får du bättre grepp under tiden. Om de nu funkar so de ska :tungan har ju inte testat nåt sånt

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
fan ja behöver hjälp av nån kunnig däckguru,,, är detta däcket farligt att köra med..??

tänkte köra imorrn... men ja upptäckte att däcket såg ut så här, så ja börjar tveka lite nu.... det är ett dunlop nånting tror jag....

Tror inte det är fel på däcket, snarare normalt! Det är ägaren som kanske gillar att köra fort mest rakt fram, wheela el göra börnisar, så blir konsekvensen så med tanke på hur mycket det är kvar på sidorna..
Bara att byta!!

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Tror inte det är fel på däcket, snarare normalt! Det är ägaren som kanske gillar att köra fort mest rakt fram, wheela el göra börnisar, så blir konsekvensen så med tanke på hur mycket det är kvar på sidorna..
Bara att byta!!

som sagt börjar tycka om svängar mer och mer....

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Ktm 450 exc
jag kan inte burna... har aldrig gjort det----

ok det finns en första gång för alla!
Håll in frammbromsen, stå upp, båda benen på marken. Lägg lite vikt (luta dig fram) på styret och gasa lite försiktigt!

Köp däck effter ditt körsätt, om du kör lugnt så behöver du kanske inte super soft däck för 4000:-

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Har satt på Metzler Sporttech M1, funkar bra hittils, ska tyvärr inte ha bästa livslängd men... Känns bra. Som tidigare svar i tråden kolla framdäcket och köp ett som passar ihop.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Har satt på Metzler Sporttech M1, funkar bra hittils, ska tyvärr inte ha bästa livslängd men... Känns bra. Som tidigare svar i tråden kolla framdäcket och köp ett som passar ihop.

varför måste det passa ihop... du menar hårdheten på däcket eller mönstret.:??

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
varför måste det passa ihop... du menar hårdheten på däcket eller mönstret.:??

lite både och ... vissa mönster (finns några med speciella mönster för bättre grpp vid regn) måste man para ihop.

sedan skall du aldrig ha ett hårdare däck fram.

på mc vill du ha mjukare däck fram, med bättre grepp, för mister du greppet fram, så blir det en "lowsider" & då e det gonatt

men har du hårdare bak & mjukare fram (eller samma gummiblandning) så släpper det BAK först, = highsider & det går att rädda om man har tur & är duktig (har nerverna kvar i behåll)

Men mitt tips, om du vill ha bra grepp & lång livslängd på ditt däck, så köp pilot Road II, jag hade föregångaren pilot road & fick 900-950 mil med bakdäcket på min R1 fighter, fram var det nog mönster kvar för 200 mil till
och då körde jag EXTREMT mycket bakhjul med dem däcken.

litet släpp med bakdäcket i en väldigt tvär högerkurva, men inget allvarligt.

lycka till med däckvalet

// Henke

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
lite både och ... vissa mönster (finns några med speciella mönster för bättre grpp vid regn) måste man para ihop.

sedan skall du aldrig ha ett hårdare däck fram.

på mc vill du ha mjukare däck fram, med bättre grepp, för mister du greppet fram, så blir det en "lowsider" & då e det gonatt

men har du hårdare bak & mjukare fram (eller samma gummiblandning) så släpper det BAK först, = highsider & det går att rädda om man har tur & är duktig (har nerverna kvar i behåll)

Men mitt tips, om du vill ha bra grepp & lång livslängd på ditt däck, så köp pilot Road II, jag hade föregångaren pilot road & fick 900-950 mil med bakdäcket på min R1 fighter, fram var det nog mönster kvar för 200 mil till
och då körde jag EXTREMT mycket bakhjul med dem däcken.

litet släpp med bakdäcket i en väldigt tvär högerkurva, men inget allvarligt.

lycka till med däckvalet

// Henke

ok.!! thanxx för viktig info!

MC Doktorn

Guest
fan ja behöver hjälp av nån kunnig däckguru,,, är detta däcket farligt att köra med..??

tänkte köra imorrn... men ja upptäckte att däcket såg ut så här, så ja börjar tveka lite nu.... det är ett dunlop nånting tror jag....

Corden !!! bara att kassera.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...

Duger ju bara till att BÖRNA UPP SKITEN :yoparty

///Micke

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag satte på nytt däck idag, det var något Michelin Pilot som var nytt för i är, skulle hålla som ett "Road" men greppa som ett "Sport", lite åt det hållet i alla fall.
Ska parkera om hojen snart, kan kolla exakt vad det hette då. Något med "2". Tror jag.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping