Hjälp! (angående gixxer 1000 k8)

andreash90

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2010
Hoj
gixxer1000 k8
köpte nyss en fin hoj, men fick varken med svensk eller engelsk instruktionsbok, och har inte fattat hur tankmätaren funkar... köpte hojen på en firma å säljaren visste inte häller:confused:
men han skulle fixa instruktionsbil åt mig iallafall, men nu så vart de helt plötslågt som så att jag ska åka ner till sthlm imorrn, och de vore ju inte helt dumt att vete hur tankmätaren funkar då....

som ja har fattat de ( av att klura själv i ingenmansland) så blinkar lampan olika sanabbt eller lyser helt?, vid olika miltal?

sportbike

Guest
Och när den lyser konstant har du c:a 1,5 liter kvar.

edit:hur skulle det vara om jag läste inläggen först och svarade sen?

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
tack som fan för svar, lite dåligt system måste ja säga att de är isåfall, inte alltid man klarar sig på 3 liter till närmsta mack....

Du kan lätt ställa in tripmätare m.m. Systemet fungerar alldeles utmärkt.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
tack som fan för svar, lite dåligt system måste ja säga att de är isåfall, inte alltid man klarar sig på 3 liter till närmsta mack....

I den stora vida världen utanför skogland där du bor är det sällan mer än 5 mil mellan mackarna och de flesta har lite koll på om hojen är nytankad eller ej. Flertalet sporthojar har liknande system och det funkar kanon!

Använd tripmötaren i början. Den drar inte mer än 1 liter milen såvida du inte tokpressar!

andreash90

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2010
Hoj
gixxer1000 k8
I den stora vida världen utanför skogland där du bor är det sällan mer än 5 mil mellan mackarna och de flesta har lite koll på om hojen är nytankad eller ej. Flertalet sporthojar har liknande system och det funkar kanon!

Använd tripmötaren i början. Den drar inte mer än 1 liter milen såvida du inte tokpressar!

visst de e absolut inga problem när man kör på hemma plan, men när man ska ut i den stora vida världen som man inte känner till kan de kanske va knivigare? och jag har inte äns hunnit köra ur en tank ur hojen än... men ska ställa trippmätre...

Moneyline

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
k7 750
Gå på magkänsla fungerar väl oftast, iallafall för min del. Skadar ju inte att titta ner i tanken om man är osäker. Man vet ju ungefär hur långt man kört, om man inte är helt vilse i sin trädgård :arsele

Robz

Guest
Med tiden undrar du varför det inte börjat blinka än... 4km senare kommer blinket. Som vanligt blir det bra koll med erfarenhet och man behöver inte mer än trip- och varvräknare egentligen - täcker allt. Växelindikator är också bra...! :tummenupp

Se upp med överlastlampan bara om du skall lasta för touring... ställer om tändningen för alltid och fäller ut de bakre pinnarna! :tungan

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka