Hjälp ang. skinnställ och passform

pokerface__

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
2008, Suzuki GSX-R 600
Hallå!

Jag undrar hur pass tajt skinnstället skall sitta på kroppen?
Jag testade ett BERIK helställ stl. 52..

Detta tyckte handlaren satt bra på min kropp, men jag tycker det sitter så tajt + att få in ett rygg skydd skulle vara istort sett omöjligt.
Inte nog med det så klämde stället in "paketet" så att man trode man va könslös helt plötsligt. Satt även åt så att det kändes rejält stelt över rygg.
Då jag tränar en hel del och växer sakta men säkert så vill jag ju inte heller att det bli ännu mindre med tiden..?!?

Om man går upp till stl. 54 så blir ju det förmodligen skönare, men hur skyddar det då om resten är lite lösare på kroppen vid ev. vurpa?

Tack på förhand!

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Det är ett helvete med skinnställ, därför kör jag alltid i jeans. Dock har jag här på forumet lyckats snappa upp att om stället sitter bra i början så blir det sladdrigt och kasst längre fram. Du är med andra ord rätt ute om stället sitter som en kådis på kroppen. Då blir det perfa sedan :tummenupp

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Prova ALLTID med ryggskena.
Tänk på att skinn töjer sig. Nästan en halv storlek. (beroende på om det är helställ eller delat)

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Jag hade ett två-delat ställ förra sommaren. den satt som en smäck i början men efter några veckor så såg jag på bilder och kände att jag hade dubbelt så stor röv, armarna blev sladdriga och låren samma. Då hade jag storlek 52. Nu köpte jag ett helställ Arlen Ness i stolek 50 som satt sjukt tight och dé va precis att jag fick in ryggskyddet samt att jag också kände mig könlös. men nu sitter den kanon på kroppen utan att någonstans "hänger" eller ser löst ut.
Dé ska va kämpigt som *an i början.
Så dé låter som att du valt helt rätt. :tummenupp

pokerface__

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
2008, Suzuki GSX-R 600
Jag hade ett två-delat ställ förra sommaren. den satt som en smäck i början men efter några veckor så såg jag på bilder och kände att jag hade dubbelt så stor röv, armarna blev sladdriga och låren samma. Då hade jag storlek 52. Nu köpte jag ett helställ Arlen Ness i stolek 50 som satt sjukt tight och dé va precis att jag fick in ryggskyddet samt att jag också kände mig könlös. men nu sitter den kanon på kroppen utan att någonstans "hänger" eller ser löst ut.
Dé ska va kämpigt som *an i början.
Så dé låter som att du valt helt rätt. :tummenupp

Tack för svar!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...