Hjälp ang uppkörning.

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Kör upp på fredag, på tung.

Har lånat en Kawa ZX9R att köra upp på, åkte ut till banan utanför norrköping som är en halvlång smal väg bara med koner.

Om jag placerar hojen längst med kanten på vägen intill gruset och ger fullt utslag åt höger o leder hojen runt så klarar den inte att svänga runt utan att komma ut på gruset på andra sidan.

Frågan är då hur ska man då klarar uppkörningen på banan ?
Dom kunde ju lagt till det isf med, att det krävs 700cc & mer än 35kw + en svängradie på minst 6m tex.

Jag menar jag kan ju inte påverka hojens svängradie, ska man dra en fet stoppie och vända runt hojen o sedan köra vidare, tveksamt. (skulle inte klara det heller)

överös mig med tips, är skitnervös. :( kommer suga stenhårt o kugga, spec när väntetiden är över 2mån:mad:

Redan försökt bokat hoj/fixa annan hoj men tvärkört alla upptagna eller inga som har andra typer av hojar, har den ninjan och en yamaha 1000cc FZR? att välja mellan..
 
Last edited:

SpeedKing!

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
70-tals suzuki
Jag tror bredden på banan är 8m...... om det är lågfartsdelen du menar. Då du kanske klarar dig runt.
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Jag tror bredden på banan är 8m...... om det är lågfartsdelen du menar. Då du kanske klarar dig runt.

Ja 6-10m, har dåligt ögonmått o glömde måttbandet hemma :)

Men var ute på den banan där man kör upp och provade, det går ju inte att köra runt utan att behöva backa med hojen.
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
du får helt enkelt ta ut svägnen ännu mer och inte ta konan INNAN du börjar svänga åt det håll du ska runt så snävt, utan ta ut både svängen innan och den efter så mkt som det går, då kommer du runt!

 
Last edited:

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
du får helt enkelt ta ut svägnen ännu mer och inte ta konan INNAN du börjar svänga åt det håll du ska runt så snävt, utan ta ut både svängen innan och den efter så mkt som det går, då kommer du runt!



Ingen som vill tjäna en 500:- och har en lättkörd bruks MC på över 700cc o 35kw. Bara till uppkörningen... :) (I norrköping eller i närheten)
 

Clittan

Räzer aspirant
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Kinna
Hoj
Suzuki GSXR 750 -88, KTM EXC 450 -04
Man skulle ju kunna öka farten markant och lägga ner så gott det går... vet dock inte hur glada uppkörnings-gubbarna är på detta.


Edit: kan tilläggas att jag klarade krypkörningsdelen på min ducati (småstolt) :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sen minskar ju svängradien om man lutar omkull lite...
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Okej, han bara prova lite ytligt idag tänkte dra ut och idiot köra imorgon, pga av att det var folk där o träningskörde så jag tränade i andra änden bara på att vända och stanna, men hade stora problem med att vända runt eftersom det inte gick, bromsa o allt sånt gick kalas.

Som sagt ingen som har en bruks MC o vill tjäna en lätt sedel snabbt för ingetting, bjur på full tank med :)
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
du får helt enkelt ta ut svägnen ännu mer och inte ta konan INNAN du börjar svänga åt det håll du ska runt så snävt, utan ta ut både svängen innan och den efter så mkt som det går, då kommer du runt!



Smart, att jag inte tänkte på det sådär, ska träna in det som fan imorgon!

Fortfarande ingen som har en brukshoj som vill tjäna en slant skattade pengar rakt ner i fickan :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top