Hjälp att hitta gig runt om i Sverige!

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Tjena!

Jag lirar i ett sthlm-band som skulle vara intresserade av att komma ut till lite olika städer i landet och spela för att få sprida vår musik lite! Och då folk i detta forum bor lite var stans i Sverige så tänkte jag höra lite med er...

Så min fråga är om ni vet några rock-krogar (med scen för band) där ni bor som vi kan fråga om vi kan få spela hos någon lördagkväll? Och om ni känner någon som jobbar där som ni kan rekommendera oss för så är det bara ännu mer guld!

Om det inte finns några rock-krogar så funkar självklart en vanlig krog som kan tänka sig ett att ha ett tyngre band som spelar!

Om krogen är väldigt poppis och det kan krävas lite för att få spela där så slänger jag med lite musik, musikvideo, info och recensioner i detta inlägg!

Facebooksida:
https://www.facebook.com/2TheGallows

Spotify:
http://open.spotify.com/album/1QKiFp3QoADMJ0VuHwIQhy

Youtube:

Recension:
http://crankitup.se/blog/2013/04/02/2-the-gallows-leverade-pa-klubb-dislocated/

Tack på förhand!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Dumt att ha en musikvideo där publiken står blickstilla kanske? ;)

Leta i tüskland? Där har de udda smak :hihi

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Det där lät ju inte så dumt alls!

Ni borde ta er ner till Göteborg, som ju alla vet är Sveriges huvudstad när det kommer till lite tyngre musik :yoparty

- Sticky Fingers känner du säkert till, där borde ni försöka spela, rätt publik där och ganska känt ställe.
- Det finns ett ställe i Alingsås (där jag är uppväxt) som heter MX Rockbar, populärt ställe som brukar köra live band. Tror dock att ni kanske är lite för tunga för dom, men värt att kolla upp.
- Försök bli spelade i Bandit Grovmalet. Hårdrocksprogram sänt från Göteborg med Fredrik Stenberg och Peter Iwers. Där når ni garanterat ut till rätt målgrupp!

Lycka till! :rock

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Varje liten håla har ju en rock klubb.
Bara ringa upp, vara trevlig och boka kundbesök. Precis som all annan försäljning.
Sen är det bara att planera in turnén. Vilken rutt ni ska och vilka städer/hålor ni lyckats sälja in er på.
Produkten ni har verkar ju bra. Nu börjar det jobbiga sälj eller promotion som det heter i musik branschen.
Sen finns ju ett antal festivaler, många av dom går ju dåligt så lirar man för skit pengar för att synas så kanske det kan vara värt det.

Tänk att folk aldrig uppskattar säljare, när det flesta verkar vara beroende utav oss. :)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping