Hjälp att skrämma bort vildsvin!

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Åh fan, det borde jag vetat. Avfångningen då?

Kniv? :hihi Ganska nyligen det blev godkänt att fånga vildsvin med fälla, så jag tror inte naturvårdsverket har tänkt på det än.

Men att anlita en jägare för avlivningen bör inte vara några problem.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag som precis skulle föreslå Gudrun Schyman.

Då blir det ju bara en familjetvist och då måste Robert Aschberg in.

Edit: Har Aschberg jägarexamen? Kanske man skulle dra in Gudrun Schyman ändå så kommer Robert och fixar problemet

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kniv? :hihi Ganska nyligen det blev godkänt att fånga vildsvin med fälla, så jag tror inte naturvårdsverket har tänkt på det än.

Men att anlita en jägare för avlivningen bör inte vara några problem.
Finns en del brutala filmer på YouTube från Texas, sök wild boar hunting knife Texas typ.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jakt med fälla kräver väl ändå inte någon jägarexamen? :va Men som sagt var så kan avlivandet bli lite omständigt utan gevär i näven. Fast en dödande slagfälla vore kanske lite häftigt :hihi

Helt rätt, bara att få en slagfälla godkänd och sätta igång tydligen.

Hmm, borde man då inte kunna få licens på avlivning, eller hur fan är det tänkt? Slaktmask är ju rent av en möjlighet, om man sätter den på en pinne ala bangstick, man får nog vara rätt djärv för att sticka in armen till en gris.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Helt rätt, bara att få en slagfälla godkänd och sätta igång tydligen.

Hmm, borde man då inte kunna få licens på avlivning, eller hur fan är det tänkt? Slaktmask är ju rent av en möjlighet, om man sätter den på en pinne ala bangstick, man får nog vara rätt djärv för att sticka in armen till en gris.

Under förutsättning att grisen står still, annars kan det bli lite svårt även med bultpistol.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Under förutsättning att grisen står still, annars kan det bli lite svårt även med bultpistol.

Därav på en pinne.:tummenupp

Inte så lätt att avfånga med bössa heller, om inte viltet står still.:4skrika Då är det bra mycket enklare att bara putta i pannan med en pinne.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Finns en del brutala filmer på YouTube från Texas, sök wild boar hunting knife Texas typ.

Fast du som jagar borde ju veta att inte någon stans i USA är det vildsvin som jagas. Det är endast förvildade tamgrisar. :)

En jäkla debatt om detta ämne. När jänkarna försöker jämföra sig med oss i Europa som har vildsvin.
Säker på att jänkarna importerar snart för att få känna på the real deal.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fast du som jagar borde ju veta att inte någon stans i USA är det vildsvin som jagas. Det är endast förvildade tamgrisar. :)

En jäkla debatt om detta ämne. När jänkarna försöker jämföra sig med oss i Europa som har vildsvin.
Säker på att jänkarna importerar snart för att få känna på the real deal.
Nja, tamgrisar är det inte, men huruvida det är exakt samma djur som här låter jag vara osagt

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Googlade och ser att det finns ju fällor för vildsvin och då får du ju kött, och vildsvin är ju inte det sämsta man kan ha på matbordet.

En delikatess att grilla! och fällor behöver man inte sitta uppe och vaka, för att använda. Skönt för den trötte och late jägaren.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin