Jo, jakt är jakt
Räcker med att man löser jaktkort.
https://jagareforbundet.se/jakten/fallor/vem-far-bedriva-fallfangst/
Jo, jakt är jakt
Åh fan, det borde jag vetat. Avfångningen då?Räcker med att man löser jaktkort.
https://jagareforbundet.se/jakten/fallor/vem-far-bedriva-fallfangst/
Åh fan, det borde jag vetat. Avfångningen då?
Jag som precis skulle föreslå Gudrun Schyman.
Då blir det ju bara en familjetvist och då måste Robert Aschberg in.
Edit: Har Aschberg jägarexamen? Kanske man skulle dra in Gudrun Schyman ändå så kommer Robert och fixar problemet
Finns en del brutala filmer på YouTube från Texas, sök wild boar hunting knife Texas typ.Kniv? Ganska nyligen det blev godkänt att fånga vildsvin med fälla, så jag tror inte naturvårdsverket har tänkt på det än.
Men att anlita en jägare för avlivningen bör inte vara några problem.
Jakt med fälla kräver väl ändå inte någon jägarexamen? Men som sagt var så kan avlivandet bli lite omständigt utan gevär i näven. Fast en dödande slagfälla vore kanske lite häftigt
Helt rätt, bara att få en slagfälla godkänd och sätta igång tydligen.
Hmm, borde man då inte kunna få licens på avlivning, eller hur fan är det tänkt? Slaktmask är ju rent av en möjlighet, om man sätter den på en pinne ala bangstick, man får nog vara rätt djärv för att sticka in armen till en gris.
Under förutsättning att grisen står still, annars kan det bli lite svårt även med bultpistol.
Därav på en pinne.
Inte så lätt att avfånga med bössa heller, om inte viltet står still. Då är det bra mycket enklare att bara putta i pannan med en pinne.
Ja vad gör man här liksom?
Känns som att gå som katten kring het gröt.Man lastar dom i någons hästfinka och lämmnar tillbaka hästfinkan.
https://www.youtube.com/watch?v=ajjRNynz_VU
Ja jösses.
Ja, gudomligt befriande att slippa PK-filtret. Eller som bannern jag såg för någon strippklubb eller vad det var:Ja jösses.
Finns en del brutala filmer på YouTube från Texas, sök wild boar hunting knife Texas typ.
Nja, tamgrisar är det inte, men huruvida det är exakt samma djur som här låter jag vara osagtFast du som jagar borde ju veta att inte någon stans i USA är det vildsvin som jagas. Det är endast förvildade tamgrisar.
En jäkla debatt om detta ämne. När jänkarna försöker jämföra sig med oss i Europa som har vildsvin.
Säker på att jänkarna importerar snart för att få känna på the real deal.
Grisar kan visst flyga
Googlade och ser att det finns ju fällor för vildsvin och då får du ju kött, och vildsvin är ju inte det sämsta man kan ha på matbordet.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|