hjälp! bästa/billigaste trimningen till minimoto

micke__89

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
Yamaha FZR1000 1989
Hej.
ja behöver hjlp med att trimma min minimoto. vad är billigaste/bästa sättet att trimma en minimoto. ja hade tänkt att köpa ett mindre framdrev för att få bättre acc. men ja vill inte gå ner så långt på topp hastigheten. ngn som har ngt bra tips? :tummenupp

Mr.Andersson

...: FeEd thE sICknEsS :...
Gick med
22 May 2006
Hoj
Minimoto 14x 49cc
det första jag gjorde var at köpa nytt avgassystem (xl finns även xxl), blev riktigt bra förbättring. så nu är man sugen på att få det att gå ännu fortare. med bilen så mätte vi upp den i 65kmh ca. att sätta på drev direkt på orginal ger nog inte mycket skulle jag tro.

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
MT-09 SP
Undrar det samma, ska köpa minimoto på fredag. Och har ca1000kr kvar vilka trimmdelar ger mest trimm för pengarna ett XXL avgassystem samt en trimm cylinder eller? Behöver tips!

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Haziza skrev:
2204792 Undrar det samma, ska köpa minimoto på fredag. Och har ca1000kr kvar vilka trimmdelar ger mest trimm för pengarna ett XXL avgassystem samt en trimm cylinder eller? Behöver tips!
XXL pipan är det första som ska införskaffas om du ska trimma.

Sen cyllen är det bara att sätta dremeln i och börja fila...

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Haziza skrev:
2204792 Undrar det samma, ska köpa minimoto på fredag. Och har ca1000kr kvar vilka trimmdelar ger mest trimm för pengarna ett XXL avgassystem samt en trimm cylinder eller? Behöver tips!

Hur mycket ska du ge för minimoton på fredag? Dom vattenkylda börjar bli billiga på blocket annars. Då får du bra mycket mer kusar för pengarna.

/7an

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
MT-09 SP
7an skrev:
2205599 Hur mycket ska du ge för minimoton på fredag? Dom vattenkylda börjar bli billiga på blocket annars. Då får du bra mycket mer kusar för pengarna.

/7an

2200kr går den på, ska kolla på blocket! Ge tips!

micke__89

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
Yamaha FZR1000 1989
Mr.Andersson skrev:
2204716 det första jag gjorde var at köpa nytt avgassystem (xl finns även xxl), blev riktigt bra förbättring. så nu är man sugen på att få det att gå ännu fortare. med bilen så mätte vi upp den i 65kmh ca. att sätta på drev direkt på orginal ger nog inte mycket skulle jag tro.

okej. mm ja har hittat ngr billiga på fillesimport. funderar lite på å beställa :) ..

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Du får ju en vattenkyld för ca 3500 kr på blocket. Skiljer ju inte mycket mot vad alla idioter :huvet tror att de ska få för sina luftkylda. Man får ju en ny för 1800-1900 kr. Bättre med nytt om du ska köpa en luftkyld och så är den billig.

henkrik

join the dark side-we have coockies!
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
kx80 cr125 sojaräser
micke__89 skrev:
2201730 Hej.
ja behöver hjlp med att trimma min minimoto. vad är billigaste/bästa sättet att trimma en minimoto. ja hade tänkt att köpa ett mindre framdrev för att få bättre acc. men ja vill inte gå ner så långt på topp hastigheten. ngn som har ngt bra tips? :tummenupp

kan porta cylinder och fräsa upp munstycke åt dej för 300:-
mvh henrik

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag