Hjälp: behöver hjälp igen, Fireblade eller VFR 750

YZFCBR

Kör vingligt och utan kontroll
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Fireblade med vingar
funderar igen på vilken hoj som är bäst, har tyvärr bra råd att äga en, funderar på antingen en Fireblade 92-96 eller en VFR 750 94 -96.

Kör mest "inspirerad" körning på någon kurvig väg, vill någon enstaka gång köra hårt och/eller på bana för att det är kul (ej tävla) någon enstaka gång touring...vet att det är svårt att få allt...

Mina tankar kring dessa hojar: :cool:
VFR, bra på touring mindre bra för hård körning samt funkar dåligt på bana.
Fireblade, bra på bana, mindre bra på längre landsvägskörning.
(pratade men en som kört sin Fireblade 94 en längre sträcka och det hade inte varit kul, en 96 är kanske bättre pga bättre landsvägsställning?)

Eftersom jag pga av ekonomin måste köpa en beg mc, kanske VFR är bättre, mindre hård körd-> mindre problem (minus, verkara vara dyrare och svårare att få tag på som beg)

Behöver råd från er, någon med erfarenhet från dessa hojar, vad skall man välja

Vill tacka :bow Penguin, Zykl0n, evilv2, morris, fireblad,Mikey och alla er andra för er hjälp med min förra fråga, jag är nu tack vare er helt övertygad att 16 tum framdäck+fireblade inte är något problem (bara man har ett bra framdäck) Tack

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Nu kan ju inte jag köra hoj, varken oinspirerat eller "inspirerat", så du kanske inte behöver fästa dig jättemycket vid vad jag säger, men:

Jag tycker det låter som om du skulle ha en Blade. Om du oftast använder den till inspirerad körning, ibland kör hårt och även ska köra bana gissar jag på att du kanske vill ha det "fränare" alternativet. För det är väl Bladen?

Nu har ju inte jag så mycket att jämföra med då jag bara kört ett par hojar, varav min VFR är den "värsta", men jag köpte VFR för att jag visste att jag INTE skulle köra speciellt inspirerat eller hårt till att börja med (är ganska färsk). Jag ville ha ngt stabilt, pålitligt och bekvämt inte helt utan potential (för att inte tala om utseende och ljud). Påpekas bör att jag troligen inte kan utnyttja min hoj ens till hälften av vad den klarar av.

Men jag tror, trots allt, att du inte kommer att ångra dig om du köper VFR (och nej, det har jag inte betalt för att säga). ;)

Fråga Madhonda här, tror hon har haft en VFR av den typen du efterfrågar och hon kör nu Blade såvitt jag vet.

Lycka till! :tummenupp

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...