Hjälp! Bensin tillförsel...

mangan_sv

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Västerbotten
Hoj
Hornet
Har problem med min sv650s. Ibland på låga varv så vill den inte riktigt svara på gasen, den bubblar bara till och ger man på mer gas vill den dö. Ibland när den har stått har det runnit soppa från slutet av tanken ner efter ramen (inga stora mängder). Jag kan inte lokalisera vart det kommer ifrån :confused:

Jag har kollat att bränsleslangen inte är i kläm med tanken, i övrigt går den kanon men man blir lite orolig. Förra säsongen slutade med att den plötsligt la av när jag körde, då också körde jag på ca 2-3k varv, och höll på att bubbla.

Skulle vara mycket tacksam om någon hade en ide...
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
är de inte bara de klassiska att de letar sig ner vatten i ena cyllen genom stiftet då,
va väl generalfel på sv :va
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
vet inte riktigt..men jag har för mig att de gick o göra nåt :va
har du bytt stift på länge...om inte så byt, o kolla så de e torrt runt cyllarna..
bara en ide.. :)

prova o sök runt lite..
finns ju sv650 forum oså.
http://www.svrider.com/
http://www.sv650.org/
 

mangan_sv

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Västerbotten
Hoj
Hornet
toppen sidor, tackar...men är fortfarande lite skeptisk då den har bubblat och dött på soliga varma sommardagar. Ska iaf kolla bränslefiltret så att det inte är någon skit där.

Ett litet orosmoment är slipon:et som jag satte på förra säsongen (ART), det kan vät inte ha gjort något, det står tydligt att ingen ombestyckning behöver göras...
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
mangan_sv skrev:
toppen sidor, tackar...men är fortfarande lite skeptisk då den har bubblat och dött på soliga varma sommardagar. Ska iaf kolla bränslefiltret så att det inte är någon skit där.

Ett litet orosmoment är slipon:et som jag satte på förra säsongen (ART), det kan vät inte ha gjort något, det står tydligt att ingen ombestyckning behöver göras...

sliponet ska inte gö så den går sååå fel men de e alltid bra o bestycka om efter byte :3freak
prata lite med folk i dom forum jag gav oså finns de ju en sv tråd här..sök i den o fråga sen :tummenupp
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
mangan_sv skrev:
Ibland när den har stått har det runnit soppa från slutet av tanken ner efter ramen (inga stora mängder). Jag kan inte lokalisera vart det kommer ifrån :confused:

Kan inget om SV. Men om det är insprut (som det är på nyare SV i alla fall) så låter det troligt att bränsleledningen tappar tryck om det läcker soppa som du skriver. Om trycket faller så sprutar det dåligt i spridarna. Börja med läckaget. Med tur kan det vara en slang som behöver dras åt bara.
 

mangan_sv

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Västerbotten
Hoj
Hornet
nej, det är förknasare...är inne på att det borde vara någon glapp slang men först åker tanken bort, kan vara den!

Det är inte någon som har koll på förgasarrengöringsmedel som man kan hälla i tanken. Har hört att det ska fungera att rensa förgasarna med, men jag är lite skeptisk???
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top