Hjälp! beslutsångest! TL 1000 r

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
:confused: Står och nästan har bestämt mig för en TL1000 r har 2 st att välja mellan en klassisk vit,blå och en gul.

Är detta bra hojjar? kan man trivas med dom en längre period? Har så fruktansvärd beslutsångest? Har ni något annat ni kan rekommendera i 40-50 tusen kronors klassen förutom R1 för det är ja inte alls intresserad av?

Snälla hjälp mig!:confused:
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Honda SP1! V-Twin. Grymt mycket finare än TL1000 tycker jag. ovanlig också
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
jo jag vet att den är snyggare men men.. bruden måste få plats:tummenupp



hon får plats bara lugn såvida du inte är ihop med babben larsson:D , men glöm inte att köpa proppar till henne om den blivande SP:n är utrustad med slip on:tungan
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Äh kom igen nu SP1 är grymt cool...det FINNS en minimal plats för henne där bak! :tummenupp
 

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
hon får plats bara lugn såvida du inte är ihop med babben larsson:D , men glöm inte att köpa proppar till henne om den blivande SP:n är utrustad med slip on:tungan

nja den kutsen är till för små brudar med ben i näsan. bruden är pinnsmal men faan hon gnällde på triumph daytonan jag hade att den var ruskigt tradig att sitta på och goldwing är inget alternativ

Äh kom igen nu SP1 är grymt cool...det FINNS en minimal plats för henne där bak! :tummenupp

suck... är det ingen som tycker om den alls eller och jag menar tl1000?
 
Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
1000 TL R är en bra hoj, men jag tror du blir 100 gånger lyckligare med en SP. Hur ofta kommer du ta med bruden ut? Och såååå stor skillnad är det inte på SPN och VTRn när det gäller bakcutsen väl?

KÖP SPn och bli lycklig. din fru kommer avguda dig =)

Sy en specialsadel då, bara lämna in till en skräddare och gör den lite fluffigare och bredade. kostar väl nån 500-hunka. bättre det än att köpa en hoj du gillar mindre för att hon kanske får lite ont i rumpan =)
 

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
1000 TL R är en bra hoj, men jag tror du blir 100 gånger lyckligare med en SP. Hur ofta kommer du ta med bruden ut? Och såååå stor skillnad är det inte på SPN och VTRn när det gäller bakcutsen väl?

KÖP SPn och bli lycklig. din fru kommer avguda dig =)

Sy en specialsadel då, bara lämna in till en skräddare och gör den lite fluffigare och bredade. kostar väl nån 500-hunka. bättre det än att köpa en hoj du gillar mindre för att hon kanske får lite ont i rumpan =)

iofs ligger det lite i det du säger men okej vad finns det mer för twinnar som är rekommenderade här på sh för jag har nu bara 2 tlr och gå på som ligger schysst i pris
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02

suck... är det ingen som tycker om den alls eller och jag menar tl1000?


Jodå jag tycker den är häftig! Men jag tycker inte den ser ut att vara en twin på nåt vis. Väldigt lummigt skrivet av mig kanske men det är något med den cykeln som gör att den inte tilltalar mig alls. Hur den är rent körglädjemässigt sett kan jag inte svara på men jag antar att den är tillräckligt mycket kul!

Hur som helst vinner SP1 ändå. Den är elak och rå. Kanske lite väl törstig (nu vet jag inte hur törstig en tl1000r är) men mackar finns det ju i stort sett överallt och att det kostar mer att tanka tycker jag vi skiter i!
Försök åka runt o provköra lite och ta med damen. Hon kommer nog falla för sp1 till slut. Obekväm som fan ( enligt en tjejkompis ) men rejält häftig.

iofs ligger det lite i det du säger men okej vad finns det mer för twinnar som är rekommenderade här på sh för jag har nu bara 2 tlr och gå på som ligger schysst i pris

Twinnar finns det gott om!

Sv1000
Mille
Firestorm
Falco ;)

Jag har nog glömt nån?!:va

ööhh...Ducati var det ja..
Sen finns det gott om touringhojar som kanske passar bättre att skjutsa på!
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ställer du samma fråga i TL-tråden ska du se att du blir överöst med lovord om TL:en.

TLR:en är najs fast SP1:an känns ballare.
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02

:tummenupp
Helnöjd med min! Verkligen.
Lite strulig elektronik men inget jag inte fick till själv med hjälp av internet och lite felsökning. Reservdelarna är ganka dyra och väntetiden på dom kan vara lång om det är nåt speciellt man vill ha. Annars har en välsorterad säljare det mesta hemma. Aprilia har dessutom omorganiserat lite och verkar få ordning på huvudleverantören till norden om jag nu förstått det hela rätt?!

Nåja, slutkläm: Rekommenderas!
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
2988636 :confused: Står och nästan har bestämt mig för en TL1000 r har 2 st att välja mellan en klassisk vit,blå och en gul.

Är detta bra hojjar? kan man trivas med dom en längre period? Har så fruktansvärd beslutsångest? Har ni något annat ni kan rekommendera i 40-50 tusen kronors klassen förutom R1 för det är ja inte alls intresserad av?

Snälla hjälp mig!:confused:
Klart du ska köpa en TLR om du hittat ett bra ex.. Motorn är tydligen en juvel och hade jag inte gillat stora/manliga twinnar, så hade en TLR stått i mitt garage!!
Skämt åsido.. jag tror du har roligare på Sukan än på nämnda (segstyrda) SP´s..
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
iofs ligger det lite i det du säger men okej vad finns det mer för twinnar som är rekommenderade här på sh för jag har nu bara 2 tlr och gå på som ligger schysst i pris

Är det bara sporthoj-modell du är ute efter?
Min tycker jag är bra. Hatad av vissa, älskad av vissa. Dock ingen sporthoj.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag skulle satsa på nåt som det står Aprilia på. Som TLR eller SP1 fast bättre helt enkelt. :tummenupp

Tillern har jag själv vart och kollat på och det är en kanonhoj, jag skulle ta den gula, den blå-vita är för mycket gixxer.

Men en Mille, det är grejjer det.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Klart du ska köpa en TLR om du hittat ett bra ex.. Motorn är tydligen en juvel och hade jag inte gillat stora/manliga twinnar, så hade en TLR stått i mitt garage!!
Skämt åsido.. jag tror du har roligare på Sukan än på nämnda (segstyrda) SP´s..

har du ägt en SP? Jag undrar hur du kan säga att den är segstyrd. Utveckla, jag är sugen på en Sp själv.

Har hört att om du gör minimala inställningar så är det en hoj som inte alls är så tungstyrd.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top