Hjälp, Bromslampan lyser

JunkYard

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2013
Hoj
KTM 625 SMC 06
Hej.

jag har ett problem på min KTM 625 SMC 06. Bromslampan ligger på hela tiden och har kommit fram till att det är frambromsen. Om man tar loss kontakten och klickar på brytaren så slocknar bromslampan. Jag undrar vad är det som ska göra så att bromshandtaget får kontakt med brytaren? Det saknas ett par mm för att dem ska ha kontakt vilket gör att den lyser hela tiden.

Beställde en ny kontakt då jag trodde det var fel på brytaren att den var för kort men den nya är lika kort och vad jag har kunnat se så finns det inga saker som ska ligga på bromshandtaget heller som gör att dem får kontakt.

Tacksam för hjälp.

Mvh

Junk

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Har du bytt bromshandtaget?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej inte vad jag vet.

Nej. Ägaren innan kanske har :/ Men det ser ut att vara original.

Limma på en liten bit på handtaget då den landar på brytaren.

Eller slipa ned klacken på handtaget där det går imot fästet, då är du även säker på att cylinder når ytterläget.

JunkYard

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2013
Hoj
KTM 625 SMC 06
Limma på en liten bit på handtaget då den landar på brytaren.

Eller slipa ned klacken på handtaget där det går imot fästet, då är du även säker på att cylinder når ytterläget.

Testade att limma något på brutna sist och det funkade inte. Får la testa på handtaget. De handtag jag har kollat på ser heller inte ut att ha någon pigg eller något som ska gå mot brytan.

Jag förstår inte riktigt hur det är tänkt dör brutna ska in i ett hål mot handtaget och det kanske är 5 mm tjockt max men brytan är inte mer än 1 mm. Ser heller inget som tyder på att det ska sitta något på handtaget. Därför jag trodde brytan var av och beställde en ny.

JunkYard

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2013
Hoj
KTM 625 SMC 06
Problem löst. Saknades 1 liten plastbit som skulle ligga emot både brytan och handtaget.

Nytt problem. Beställde ett nytt kopplingshandtag med får det inte att passa. Det är beställt från Lelles så har mycket svårt att tro att det är fel på det, är nog snarare jag som gör fel. Tog av det gamla och försökte sätta på det nya men biten som ska trycka in kopplingen får jag inte att passa eller hur man ska säga.

Någon som har tips eller vet vart man kan se bilder på hur man byter kopplingshandtag?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA