Vore enormt tacksam för lite hjälp. Har precis köpt en Honda XR600 1986 års modell. Den är gatreggad och har miniblinkers. Problemet är att blinkersen lyser med ett fast sken. Har förstått såpass att det kan bero på att jag behöver koppla in motstånd vid varje blinkers. Köpte först på Biltema ett relä som skulle vara för diodblinkers men det var 3 plintar på detta (L, B och E) på mitt relä som satt på är det bara två plintar (L och X). Provade att mickla lite grann och prova olika laternativ genom att koppla B och E plinten till jord och samtidigt växla med de olika kablarna. Detta funkade inte. Har nu köpt motstånd som skall kopplas in vid varje blinkers. Funderar nu på hur jag skall göra. Jag antar att jag skall parallellkoppla motståndet mellan kabeln till blinkersen och till ramen (jord) eller?? Tänker jag rätt ?? Kan någon vänlig själ hjälpa mig. Eller finns det enklare sätt att lösa detta. Finns det diodrelä med enbart två plintar (X och L) som skulle funka ?? (Motstånden är ju ganska stora...). Det är alltså bara kickstart och inget batteri på hojjen :=)
Snälla hjälp !
Mvh
Janne
Snälla hjälp !
Mvh
Janne