Jag känner mig lite mobbad faktiskt. Jag förstår att man har en snäll och liten hoj som en MT07 på trafikskolan. Så att folk även under 160 ska få en chans att ta körkort. Men en annan då?
Jag har tagit några lektioner men känner mig fortfarande inte bekväm med denna hoj och är absolut inget jag vill köra upp på. Fan bara första lektionen gick åt till mig att fundera ut hur jag ens ska växla med skiten.
Jag är 202cm lång väger 105 kilo och har storlek 47 i skor. Då förstår ni nog hur jag känner mig. Kör högfartsbanan med en pocketbike så får ni se.
Hemma har jag en KTM 690 enduro, som jag skaffade mig långt innan jag började på allvar med mitt körkort. Denna har jag ändå fått modifiera med högre styre, lägre fotpinnar och en höjd sadel. Jag bor ute i skogen och ja jag har kört denna en del, både övningskört ute på vägar och i skog. Med denna skulle klara lågfarts/högfarts/bromsproven i sömnen, men tydligen så finns det tillsatta extra krav på hoj vid uppkörningen, vilket gör att 690 som är en tung MC och endast får framföras med A-kort inte får användas vid uppkörning på grund av att den väger för lite.
Tror ni jag skulle kunna söka dispens för min 690 med tanke på mina omständigheter?
Eller ska jag behöva ta lite extra lektioner för att bara bli tillräckligt bekväm med hojjen i sig?
Kanske hitta en "uppkörningshoj" för min storlek på blocket och sen sälja vidare? Har ni några tips där?
Har ni något tips så dela med er gärna. Mvh.