moddlaren
Guest
Länsförsäkringar har den funktionen att det går o direkt försäkra via nätet, Jag gjorde detta skälv i går med nya bilen men det kanske är skillnad på bil o våra mc.
Hej det är så att jag har ett litet problem. Jag har täknat ett avtal med SalusAnsvar för en yamaha YZF-R125. NU har jag lämnat in den på mcvaruhusets verkstad och den ska vara där över vintern. Så jag ringde och fråga om det går att frysa försäkringen till nästa år men det gick visst inte. Jag har inte lust att betala 1200kr (800kr försäkring, 400kr verkstad) för att inte kunna använda mc'en!
Jag är inte helt hundra på försäkrningar men har ni några tips vad jag borde göra?
"sälj" hojen till en förälder eller nära vän. Då bryts försäkringen och du kan antingen "sälja tillbaka" direkt eller låta den stå kvar på sin nya ägare. Glöm inte att teckna en garageförsäkring!!!
Edit: Detta gäller om du inte kan ställa av cykeln på vanligt vis och teckna garageförsäkring.
Sitter i förs. funderingar, kan någon bekräfta lr dementera följande anekdot?
Var i kontakt med ett bolag idag där jag skulle få betala 1100:-/mån helförs. godtagbart!!, däremot skulle jag hamna på 680:-/mån när jag ställde av å där tyckte jag det ballade ur, ifrågasatte om hon verkligen tyckte detta var vettigt för nåt som står inlåst över vintern? åde tyckte väl inte hon heller,
nu till de som förvånade mig, plötsligt säger hon att jag kan ringa å säga upp förs. helt när jag ställt av, detta var tydligen nåt som hon helst inte skulle prata högt om för kunder...lite hysch hysch alltså.
kan de vara så att man har rätt att säga upp den garageförsäkringen som träder in när man ställer av, utan att förfallodagen spelar nån roll??? å detta är en sån grej som man inte "ljuger" om men inte berättar hela sanningen.
Ett tillägg på IF märkesförsäkring för Honda.
Du kan nu halvförsäkra din sporthoj på den och få ett "hyffsat" pris.
tror det är nytt för i år.
Köpte mig en Honda Hornet 600 i höstas och tecknade en garageförsäkring över vintern för att spara pengar.
Har kollat vad helförsäkringen kostar på IF nu under vintern och det blir dyrare för varje gång jag tittar.
Dagen innan jag köpte hojen så tittade jag och då skulle den kosta 4000:- hel/hel. Nu när jag tittar så är den uppe i 5300:- hel/hel. Vad beror detta på ?
Har ni nåt tips på nåt annat bolag som är billigare som man ev t.o.m kan ställa av ?
Tycker det känns löjligt att premien bara sticker upp i pris, utan för mig, nån synlig anledning.
Honda Hornet 6000 -2000
Jag är 25år och haft körkort i två år, boendes i Vänersborg, (så ingen storstad direkt).
Det beror på att du har en 6000cc motor vettu, blir svindyrt då
Men ring och kika med länsförsäkringar, betalar 100:-/månad i garageföräkring till dem
Hej!
Det stämmer att du har rätt att säga upp en garageförsäkring när du vill, och då få eventuell outnyttjad premie återbetald.
Mvh. Marcus
Trygg-Hansa
Tack för svaret, vad jag fattat så har TH gått tillbaka till som de va när ja va ung alltså inge tröökiga årsförs. som man inte får ställa av under vintern.Å inte helt vansinniga premier lr självrisker heller, nu kan man ju åka R utan å bölgrina igen då
Ur Svedeas villkor:
Alltså om olyckan är framme, oljan börjar läcka under färd och tar fyr (som för Lorenzo förra året) , så är det taskigt läge, du får inte en spänn.
Skär motorn under KNIX med SMC får du inte en spänn. Härligt, speciellt "liknande ändamål", under vilket de kan sätta nästan vad som helst.
Vad är detta för? Stenskott ? Frostskador ?
Låter som två paragrafer för att slippa betala ut
sist men inte minst:
Så det gäller inte om nån anser att du har :
-kort för fort
-kört vårdslöst
-wheelat
-visat upp dig för att vara häftig (burnouts inkluderat)
Låter för mig som en usel försäkring. Du får ju inget skydd egentligen. Villkoren är löst formulerade och med reservationer för att f-bolaget ska kunna neka dig utbetalning. Skulle aldrig tecknat med dessa
Har kollat upp försäkring på en Ktm RC8R -11
trygg hansa skulle ha 28k för helförsäkring
Alla pratade om att folksam va sjukt bra på ktm
men glöm de 48k skulle dom ha
Någon som har en sådan hoj här o tips?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati