Hjälp från hela vakna sverige.

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
vakna nu med feber. Kan det bli bättre?

Tjena guys. Sitter här nu och vaknade för ca 10 minuter sen av att det svider i halsen och att jag skakar som ett asplöv. Har sedan dess hunnit stiga upp och gå på toa. skackandes som om man var skakig och ryckig. jobbigt. hehe. sen koka te och tagit 2 panodil.

Finns det något annat? Hjälp. vill inte vara sjuk mer än nödvändigt. hatar det. visst man kan träna på motogp om man fixar koårdinationen men njä.

:död :död :död :död :död :död :död

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
PuDDy skrev:

Tjena guys. Sitter här nu och vaknade för ca 10 minuter sen av att det svider i halsen och att jag skakar som ett asplöv. Har sedan dess hunnit stiga upp och gå på toa. skackandes som om man var skakig och ryckig. jobbigt. hehe. sen koka te och tagit 2 panodil.

Finns det något annat? Hjälp. vill inte vara sjuk mer än nödvändigt. hatar det. visst man kan träna på motogp om man fixar koårdinationen men njä.

Är det en kommande halsfluss kanske?

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
vet inte. Känner mig som en grönsak som håller på att kokas innifrån.

Vill inte vill inte. :huvet det är många som har fått skit nu i det senaste.

Jolly

Guest
PuDDy skrev:

Huvudväkstabletter är ju bra! Ät proteiner, det krävs för immunförsvaret, prova också med c-vitamin, annars gå till läkaren för hostmedecin ifall du får hosta också, se bara till att den är stark, det hjälper! ;)

Och du, krya på dig! :)

Last edited:

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
PuDDy skrev:

Ja du, det enda som finns egentligen å göra e att dricka i mängder, vila och äta lättare måltider, såsom soppa... sen finns det inte mycket man kan göra. Man kan alltid proppa sig fullt med tabletter, men ingenting man skulle rekomendera. Kom ihåg att alla tabletter och mediciner har sina egna biverkningar. Bara bita ihop... Krya på dig mannen

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jolly skrev:
annars gå till läkaren för hostmedecin ifall du får hosta också, se bara till att den är stark, det hjälper! ;)
Håller med! Cocillana-etyfin, världens bästa hostmedicin. Mmmmm, etylmorfin, ahhh. Nästan så man önskar att man hade rethosta :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Trist mannen, jag låg för ankare halva förra veckan, feber och frossa suger.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Massor av vatten & vila.

Undvik febernedsänkande tabletter om du inte måste* ta dom.

*för att kunna sova &/eller äta är ok

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Prova att koka vatten i en kastrull och andas in vattenångan som bildas. Låt vattnet koka upp och sänk värmen så det småkokar lite. Sträck fram huvudet en bit ovanför kastrullen och ta lugna andetag.

Detta knep fick jag av en gammal pensionerad läkare och jag tycker faktiskt att man mår bättre efter en sådan behandling.

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Är det vanlig förkylning så gäller följande huskur:
Hett vatten, mycket socker och en rejäl slurk strohrom. Intages innan sänggåendet.

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
hp skrev:
Prova att koka vatten i en kastrull och andas in vattenångan som bildas. Låt vattnet koka upp och sänk värmen så det småkokar lite. Sträck fram huvudet en bit ovanför kastrullen och ta lugna andetag.

Detta knep fick jag av en gammal pensionerad läkare och jag tycker faktiskt att man mår bättre efter en sådan behandling.

Hehe, fick just flashback från Crocodile Dundee I (kokain i vattnet) :hihi säkert uppiggande men nog inget att rekommendera :lol

Krya på dig killen

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
:brinnerup tack för alla era svar. vaknade precis upp och har fortfarande feber. sug. Men ska försöka följa era förslag. vill fan inte sitta inne när man kan tjäna pengar på jobb eller ännubättre köra hoj!!

håller er underrättade.

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
tjena igen. jo då något skit har sitt grepp om en just nu.
o den där cocilana har jag sen innan. fina grejer det. en hostmedicin med triangel på. mums. hehe. det har plivit mycket te och några panodil. inte så kul att sitta och skaka som ett asplöv.

man får nog bli hemma hela veckan. skit oxo.

pice out. bara till att böja gilla läget som någon sa. :tuttar

hoppas ni andra inte får det. inte så kul

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag låg däckad hela förra veckan. Vet PRECIS hur det känns. :tummenner

woofes

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
inge just nu
Du är inte ensam!
Fick feber i torsdagskväll i förra veckan, hade över 40 graders feber på lördagen. Börjar må bättre nu, helt matt i kroppen bara, vet inte ännu om jag ska till jobbet ikväll :3freak

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...