Kronblom907
Ny medlem
- Gick med
- 27 Jun 2024
- Hoj
- Kawasaki zx9r Honda cbr 600 f4 Harley davidson
Hoppas det finns någon kunnig på detta område som kan hjälpa mig på denna sidan.
Har en Honda cbr 600f F4 från 2000 med förgasare vilket har tappat gnista och bränslepumpen startar ej.
Har mätt upp större delen av elsystemet och mer eller mindre allt som skall ha ström och jord har allt som det skall förutom plus ut till triggern på statorn. Alla tändspolar osv har ström ut från boxen.
Alla relän är bytt för att utesluta någont sånt.
Byglar man relät till bränslepumpen så startar den utan problem men gnista har jag aldrig fått fram.
Har pratat med Honda verkstad som tycker att mitt problem låter som att startspärr gått in, men mitt största bekymmer i detta fallet är att jag ej har original mätarhus kvar på hojen så kan ej se HISS diodens blinkningar så man kan ej koda nyckeln igen, Honda verkstaden jag pratade med sa att dom ej kan göra något heller då dom också följer den lampans indikeringar i mätarhuset. Dom tyckte att man skulle bygla bort Imobilizern helt och hållet, men dom kunde ej svara på hur man gick till väga med det.
Så min fråga är, är det någon på denna sida som har lyckats få bort imobilizern? Honda verkstaden sa att det finns många hojar av denna modell som går bana och att många av dessa kör utan.
Vi skippar gärna onödiga kommentarer tack.
Har en Honda cbr 600f F4 från 2000 med förgasare vilket har tappat gnista och bränslepumpen startar ej.
Har mätt upp större delen av elsystemet och mer eller mindre allt som skall ha ström och jord har allt som det skall förutom plus ut till triggern på statorn. Alla tändspolar osv har ström ut från boxen.
Alla relän är bytt för att utesluta någont sånt.
Byglar man relät till bränslepumpen så startar den utan problem men gnista har jag aldrig fått fram.
Har pratat med Honda verkstad som tycker att mitt problem låter som att startspärr gått in, men mitt största bekymmer i detta fallet är att jag ej har original mätarhus kvar på hojen så kan ej se HISS diodens blinkningar så man kan ej koda nyckeln igen, Honda verkstaden jag pratade med sa att dom ej kan göra något heller då dom också följer den lampans indikeringar i mätarhuset. Dom tyckte att man skulle bygla bort Imobilizern helt och hållet, men dom kunde ej svara på hur man gick till väga med det.
Så min fråga är, är det någon på denna sida som har lyckats få bort imobilizern? Honda verkstaden sa att det finns många hojar av denna modell som går bana och att många av dessa kör utan.
Vi skippar gärna onödiga kommentarer tack.