Då borde det inte finnaas olja kvar, så då funka inte den teorin.
Hade det varit min hoj och jag inte sett/hört något onormalt hade jag fyllt på olja och kört vidare. Håll koll på oljan och se om den ryker blått (=olja, vitt=vatten, svart=bensin) eller läcker nånstans. Ska du kolla upp ev skador är du nog så illa tvungen att riva åtminsone topp o cylinder.
Min gammelDucati konsumerar för tillfället ca 1 liter olja per 5 mil (och den läcker inte!) men den ryker o osar som värsta tvåtaktaren, inget tvivel vart oljan tar vägen i det fallet. I vinter är det dags för byte av insugsventilstyrningar (och ev insugsventiler), sedan är nog allt åtgärdat som kan orsaka hög oljeförbrukning; borrat, bytt kolvar o ringar, sedan ordentligt inkörning med mineralolja, kollat så ringarna inte är felvända, bytt packningar överallt, bytt avgasventilstyrningar, avgasventiler o ventiltätningar. Funkar inte det här heller återstår det bara att sätta ut fällor mot gremlins.
Lycka till
Anders J
Hade det varit min hoj och jag inte sett/hört något onormalt hade jag fyllt på olja och kört vidare. Håll koll på oljan och se om den ryker blått (=olja, vitt=vatten, svart=bensin) eller läcker nånstans. Ska du kolla upp ev skador är du nog så illa tvungen att riva åtminsone topp o cylinder.
Min gammelDucati konsumerar för tillfället ca 1 liter olja per 5 mil (och den läcker inte!) men den ryker o osar som värsta tvåtaktaren, inget tvivel vart oljan tar vägen i det fallet. I vinter är det dags för byte av insugsventilstyrningar (och ev insugsventiler), sedan är nog allt åtgärdat som kan orsaka hög oljeförbrukning; borrat, bytt kolvar o ringar, sedan ordentligt inkörning med mineralolja, kollat så ringarna inte är felvända, bytt packningar överallt, bytt avgasventilstyrningar, avgasventiler o ventiltätningar. Funkar inte det här heller återstår det bara att sätta ut fällor mot gremlins.
Lycka till
Anders J