Hjälp! [Hemma Stereo / Ljud]

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
UrbanTiger skrev:
Ursäkta men är inte ett pojkrum på 12 kvm lite väl litet att försöka "basa" i.

En baston på 20Hz kräver väl en viss längd på rummet för att funka utan att släcka sig själv på reflexer från väggar. HiFi nissarna kan ju det här bättre :va
Är det därför det är så svårt att få bas i en bil eller? ;)

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
honkiie skrev:
Är det därför det är så svårt att få bas i en bil eller? ;)

Det ska väl till väldigt mycket mer för att få till bra djupbas i en bil än i ett vanligt rum.... Jag kan dock vara felunderrättat men jag tror att det är svårare...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Simp skrev:
Det ska väl till väldigt mycket mer för att få till bra djupbas i en bil än i ett vanligt rum.... Jag kan dock vara felunderrättat men jag tror att det är svårare...
Jag tror faktiskt du är felunderrättad...

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
ÄÄ vafan ni snackar små watt killar. Jag har 2 st fullrange högtalare på 800watt st med dubbla 12" och ett horn. Sen kompletterar jag med en 18" baslåda på 2000watt.

Driver fullrangen med steg som lämnar 2*1250watt i 8ohm och baslådan ett bryggat 2*750watt vid 8ohm.

Det dunkar bara lite.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Jag skulle vilja koppla detta till min dator men hur gör jag lättast då? jag ska köpa nytt ljudkort nu ändå så.

Solid snake

Guest
Alex.J skrev:
Jag skulle vilja koppla detta till min dator men hur gör jag lättast då? jag ska köpa nytt ljudkort nu ändå så.
En sladd mellan output till input kanske? :rolleyes:

Alex.J skrev:
ÄÄ vafan ni snackar små watt killar. Jag har 2 st fullrange högtalare på 800watt st med dubbla 12" och ett horn. Sen kompletterar jag med en 18" baslåda på 2000watt.

Driver fullrangen med steg som lämnar 2*1250watt i 8ohm och baslådan ett bryggat 2*750watt vid 8ohm.

Det dunkar bara lite.
18" baslåda och 12" i högtalarna, snabb bas va? :rolleyes:

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Solid snake skrev:
En sladd mellan output till input kanske? :rolleyes:

18" baslåda och 12" i högtalarna, snabb bas va? :rolleyes:

Nej det förstod jag inte :7peta ska förtydliga vilket ljudkort rekomenderas?

Räcker och blir över! 18" går på tomgång för det mesta.

Solid snake

Guest
Alex.J skrev:
Nej det förstod jag inte :7peta ska förtydliga vilket ljudkort rekomenderas?

Räcker och blir över! 18" går på tomgång för det mesta.
Ääh, köp det dyraste du kan hitta, det blir nog bra, själv kör jag på ett gammalt soundblaster live tror jag det heter, inte ens surround på det, inte för att jag vill ha det men ändå.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Solid snake skrev:
Ääh, köp det dyraste du kan hitta, det blir nog bra, själv kör jag på ett gammalt soundblaster live tror jag det heter, inte ens surround på det, inte för att jag vill ha det men ändå.

Gillar dina svar :spammer

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Alex.J skrev:

Det dunkar bara lite.

Alex.J skrev:

:rofl

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Alex.J skrev:
Vafan får man inte vara lite extrem eller? :rolleyes:
Jag antog att du inte är seriös, för det är du väl inte? :va

Edit: annars kanske http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CREXFIXM vore nånting? Eller det fanns väl dyrare också om du vill lägga ut pengar. Men vid den prisgränsen så borde det börja bli lite bättre.

Vad är det för högtalare du har? Och förstärkarna.

edit2: om du beställer härifrån så får du det skickat av mig http://www.datadelar.se/product_info.php?cPath=100&products_id=398089
Lätt värt de extra pengarna.

Last edited:

Solid snake

Guest
honkiie skrev:

Edit: annars kanske http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CREXFIXM vore nånting? Eller det fanns väl dyrare också om du vill lägga ut pengar. Men vid den prisgränsen så borde det börja bli lite bättre.

edit2: om du beställer härifrån så får du det skickat av mig http://www.datadelar.se/product_info.php?cPath=100&products_id=398089
Datadelar? Kan jag ladda ner delarna då eller? :va

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
honkiie skrev:

Jupp jag är seriös. Det är ett par Gemini Dj fullrange högtalare med 2st 12" och ett horn i en låda. Sen en Behringer 18" baslåda. Går det att koppla så det funkar eller?

Solid snake

Guest
honkiie skrev:
Helt klart, om du betalar med kort så kan du ladda hem dom på disk ett direkct!
Men tenk åm jah vil ha dåm på disk två då!!!1 :kocko

Puqo!

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Alex.J skrev:
Jupp jag är seriös. Det är ett par Gemini Dj fullrange högtalare med 2st 12" och ett horn i en låda. Sen en Behringer 18" baslåda. Går det att koppla så det funkar eller?
Ja det ska väl inte vara några som helst problem. Tjacka en kabel och se hur det låter med nuvarande ljudkort. Jag antar att det inte blir någon större skillnad när det är p-a grejer, de är ju som gjorda bara för att spela högt som fan.

Bertborge

"kan rekomendera en knippe våt persilja"
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
en går hjävligt fort......
Alex.J du känner inte att det börjar dra lite åt WattFucko hållet med dina inlägg??

Deztallica ska du köpa nya grejer så kolla på www.fynda.se där kan du hitta tex CAV anars skulle jag rekomendera att du tittar på begangnat anonser på HIFI sidor.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Bertborge skrev:
Alex.J du känner inte att det börjar dra lite åt WattFucko hållet med dina inlägg??

Nja det beror på hur man ser på saken jag söker nytt ljudkort och jag har dom saker jag skriver att jag har så.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...