Hjälp honda cbr900rr-97 startar inte..

hylleman

Ny medlem
Gick med
4 May 2013
Hoj
honda cbr 900rr
hej jag skulle starta min hoj men den var helt död trodde det var batteriet så laddade det men när jag trycker på start så händer inget det klickar inget. har kollat död knappen även fällt upp och ner stödet tjuvat startmotorn så den är hel. kollat säkring..kollat alla kontaktstycken men den är fortfarande död.. jag funderar om det kan vara stödet men vet inte riktigt hur det funkar vart sitter givaren??? hjälp...

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
kan vara ditt batteri som ä helt dött testa att starta med ex bilen med startkablar då ser du om batteriet är bra...får du gnista o du kan starta den så är batteriet dött...en bra sak att testa först o utesluta batterit

hylleman

Ny medlem
Gick med
4 May 2013
Hoj
honda cbr 900rr
hej jag har redan provat det.. jag startade hojen en kväll och den startade jätte lätt och sen fick den stå en vecka och då var den helt död så trodde det var batteriet men det är det inte.. det konstiga är att det är helt knäpptyst när jag trycker på start så det är precis som det kan vara något med stödet eller något vart sitter den givaren??

Gummi Tarzan

örnörn
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
Svart/ grå kronan duo s
Givaren lär rimligtvis sitta på stödet. Har du provat att dra in kopplingen samtidigt som du startar? Om det fungerade när du tjuvade på startmotorn så kan det kanske vara ide att ta isär stopp o startknapp på styret och se efter så du inte har någon kortis där.

hylleman

Ny medlem
Gick med
4 May 2013
Hoj
honda cbr 900rr
ja jag har provat att dra in koppling men det händer inget.. jag har letat på stödet men hittar ingen givare eller så är jag blind.. jag funderar om det är relät till startmotorn som gett upp det går ju flera kablar dit antar att det relät även styr tändning det är därför den inte gick igång när jag tjuvade startmotorn men jag kan ha fel..

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Går soppapumpen? Känn på den, på min übergamla cbr gick den bara när man tryckte på starten, så känn på den samtidigt, svårt om man ska hålla in kopplingen så be en polare/frugan könna samtidigt, du känner vibrationer i den samtidigt,

Annars kan du ju koppla loss soppaslangen från den och se om flödet ökar.

Edit: har du ingen fruga eller kompisar kan du brygga den med en sladd från batteriet.

hylleman

Ny medlem
Gick med
4 May 2013
Hoj
honda cbr 900rr
det kvittar ju om pumpen inte går är jag inte får snurr på starten men tack för tipset..

Nissin

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Fireblade 929
Bränslepump på en -97a..?
Tänds lysen å instrument när du vrider på nyckeln? tänds neutral lampan? startar den på rull?

hylleman

Ny medlem
Gick med
4 May 2013
Hoj
honda cbr 900rr
allt är normalt och funkar som det ska förutom starten.. har inte provat att rulla igång den.. har beställt ett nytt start relä och hoppas på att det är de som har gett upp.. har kollat alla säkringar och även bytt dom men det är ingen skillnad blir tokig snart.. har tagit bort tanken idag och ska gå över dom kontaktterna som är där sen har jag kollat alla dom också.. men det enda som jag inte hittar är givaren till stödet och tro mig jag har letat....

Nissin

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Fireblade 929
Men kan ändå inte vara den givaren för cykeln ska ju gå å starta när den står på stödet..?!
Dela klumpen som dödarknappen sitter på å kolla upp den, å dränk den med el spray..

hylleman

Ny medlem
Gick med
4 May 2013
Hoj
honda cbr 900rr
hej nu har jag äntligen hittat felet efter att ha plockat isär alla kontakter som finns och gjort rent dom och felsökt med manometer så har jag hittat felet det var en lödning som hade släppt i stoppknappen nu är den på platts igen och spinner som en katt..... tack för alla tips och råd..:yoparty

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
imponerad att du lyckades hitta ett spänningsfel med en manometer.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...