Hjälp, jag behöver däck!!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag är i panikbehov av nytt framdäck - Michelin Pilot Power 120/60 17.
Har ringt runt till de lokala stora däckfirmorna och de kan ej leverera före vecka 40. Jag behöver ha däcket pålagt innan torsdag!
Var hittar jag däcket?!?
Kan man beställa från typ Tyskland? Vilken firma då isf? Eller nån i landet som har hemma och kan skicka?
 

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
duckie skrev:
2456104 Jag är i panikbehov av nytt framdäck - Michelin Pilot Power 120/60 17.
Har ringt runt till de lokala stora däckfirmorna och de kan ej leverera före vecka 40. Jag behöver ha däcket pålagt innan torsdag!
Var hittar jag däcket?!?
Kan man beställa från typ Tyskland? Vilken firma då isf? Eller nån i landet som har hemma och kan skicka?

Varför ska du ha just det däcket? Måste väl finnas andra fabrikat med samma gummiblandning och liknande mönster?:va
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Här beställer jag däck http://www.mcdackonline.com/start.html
Väldigt bra priser, och däcken levereras hem till dörren. Senast jag köpte där därifrån så beställde jag på en måndag och däcken levererades på fredagen i samma vecka. Men räkna med ca en vecka leveranstid.

EDIT: Missade att du behövde innan torsdag...
 

Rasta

Kick ass Rossi
Gick med
31 Jul 2005
Ort
H_town
Hoj
husa 350 sweet
duckie skrev:
2456104 Jag är i panikbehov av nytt framdäck - Michelin Pilot Power 120/60 17.
Har ringt runt till de lokala stora däckfirmorna och de kan ej leverera före vecka 40. Jag behöver ha däcket pålagt innan torsdag!
Var hittar jag däcket?!?
Kan man beställa från typ Tyskland? Vilken firma då isf? Eller nån i landet som har hemma och kan skicka?
var bor du ????
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag bor i Dalarna. Jag behöver däcket pålagt innan nästa torsdag varför jag ska testa med mcdackonline.
Jag vill ha ett pilot power för jag har ett sånt bak och jag kan ingenting om däck, vilka som har liknande mönster och gummiblandning.
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
duckie skrev:
2456104 Jag är i panikbehov av nytt framdäck - Michelin Pilot Power 120/60 17.
Har ringt runt till de lokala stora däckfirmorna och de kan ej leverera före vecka 40. Jag behöver ha däcket pålagt innan torsdag!
Var hittar jag däcket?!?
Kan man beställa från typ Tyskland? Vilken firma då isf? Eller nån i landet som har hemma och kan skicka?

Hur kommer det sig att framdäcket tagit slut fortare än bakdäcket? :va :D
Jag beställde från tyskland, fick det hemkört till dörren på 3 dar. Lade om det ute på Lindan, trevligt och med bra service (han åker också hoj).

Ut och åka nån gång, eller har du bara tid med dina nya kamrater...?
 

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
duckie skrev:
2456149 Jag bor i Dalarna. Jag behöver däcket pålagt innan nästa torsdag varför jag ska testa med mcdackonline.
Jag vill ha ett pilot power för jag har ett sånt bak och jag kan ingenting om däck, vilka som har liknande mönster och gummiblandning.

Du kan ju även kolla pris påhttp://www.reifenversand.com/!

Kollade pris, är det dessa? http://www.reifenversand.com/wbc.php?sid=13528b794af&tpl=bwarenkorb.html
Lägger man till de 7,7 euro i frakt så landar det på 101 euro totalt!
 
Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
duckie skrev:
2456149 Jag bor i Dalarna. Jag behöver däcket pålagt innan nästa torsdag varför jag ska testa med mcdackonline.
Jag vill ha ett pilot power för jag har ett sånt bak och jag kan ingenting om däck, vilka som har liknande mönster och gummiblandning.

Beställ idag isåfall, det tar minst en vecka upp hit, har då gjort det alla gånger jag beställt. Ska du ha krängning kan jag ta det samtidigt som jag lämnar mitt bakdäck.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag vågar inte chansa på Tyskland! :näsblod
Nu har jag lyckats få tag i en däcksnubbe på Blocket som hade däcket hemma och jag bör få det på måndag.

selin, när ska du få ditt påkrängt och var? jag skickar gärna mitt med ditt, för jag har ignen aning om hur man får av och på det. Jävligt stressig vecka nästa vecka, jag är borta på tjänstersa yadayada men vi kan ta det på MSN sen :)

OCH TACK alla för hjälp och tips om ställen! :love
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
duckie skrev:
2456293 Jag vågar inte chansa på Tyskland! :näsblod
Nu har jag lyckats få tag i en däcksnubbe på Blocket som hade däcket hemma och jag bör få det på måndag.

selin, när ska du få ditt påkrängt och var? jag skickar gärna mitt med ditt, för jag har ignen aning om hur man får av och på det. Jävligt stressig vecka nästa vecka, jag är borta på tjänstersa yadayada men vi kan ta det på MSN sen :)

OCH TACK alla för hjälp och tips om ställen! :love

Jag har däckkrängarconnections på Däckia, självklart tar jag med ditt, tänkte göra det nån kväll nästa vecka.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
lahi skrev:
2456129 Här beställer jag däck http://www.mcdackonline.com/start.html
Väldigt bra priser, och däcken levereras hem till dörren. Senast jag köpte där därifrån så beställde jag på en måndag och däcken levererades på fredagen i samma vecka. Men räkna med ca en vecka leveranstid.

EDIT: Missade att du behövde innan torsdag...
För mig tog det typ 3 veckor...
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
HanneZ skrev:
2456525 För mig tog det typ 3 veckor...
Jaså? Lustigt... jag har beställt 3 gånger, och det har varit ungefär samma leveranstid, nämligen en vecka eller strax under. Du hade kanske bara otur :va
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
lahi skrev:
2457106 Jaså? Lustigt... jag har beställt 3 gånger, och det har varit ungefär samma leveranstid, nämligen en vecka eller strax under. Du hade kanske bara otur :va
Jag har beställt 3 ggr jag också! :) En gång tog det 3 veckor, en gång typ 2 veckor och den sista så annullerades köpet då dom inte kunde avgöra leveranstid. Dom kunde inte ens svara på om det tog en vecka eller 6 månader.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
HanneZ skrev:
2457124 Jag har beställt 3 ggr jag också! :) En gång tog det 3 veckor, en gång typ 2 veckor och den sista så annullerades köpet då dom inte kunde avgöra leveranstid. Dom kunde inte ens svara på om det tog en vecka eller 6 månader.
Hehe, de verkar vara amatörer :D Att de drog ut på leveranserna så visste jag inte. Det låter ju lite annorlunda... Det tar kanske några veckor extra för dem att komma över Hallandsåsen :hihi Jag beställde när jag bodde i Skåne, dvs söder om åsen, utan bekymmer. Nu bor jag några mil norr om åsen :gnissla Det kanske tar längre tid nästa gång...
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
jag har pilot power fram och bak, gått 120mil för 1500kr inkl frakt.
Säg till om det e intressant
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
duckie skrev:
2456293 Jag vågar inte chansa på Tyskland! :näsblod
Nu har jag lyckats få tag i en däcksnubbe på Blocket som hade däcket hemma och jag bör få det på måndag.

selin, när ska du få ditt påkrängt och var? jag skickar gärna mitt med ditt, för jag har ignen aning om hur man får av och på det. Jävligt stressig vecka nästa vecka, jag är borta på tjänstersa yadayada men vi kan ta det på MSN sen :)

OCH TACK alla för hjälp och tips om ställen! :love


http://www.mcdackonline.com/start.html

För mig tog det 2dagar

De flesta vanliga däckverkstäder kan lägga på MC däck. ta med fälg å däck till verkstan så fixar de det på 5min.

---
skulle jag vara dig skulle jag ringa alla däckfirmor i stan. det måste ligga ett sånt däck nånstans.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top