Hjälp jag kör som ett svin

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Någon mer än mig som kommer på sig själv ibland när man kör riktigt idiotiskt.
:kocko :kocko :kocko :kocko :kocko
Detta inträffar endast vid långkörningar (tråk) då man kör alldeles för fort och hela tiden kommer ifatt andra som gör att man måste om, och om ska man illa kvickt.

Höll fan på att köra ihjäl mig idag med bilen, satt och svor hela vägen hem efter det. Händer likadant efter längre turer på hojen. Man lär sig aldrig, kör alltid lungt inne i staden.

Åka buss eller vad ska man göra?? Har varit nära att sälja hojen p.g.a detta!

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
SFB skrev:
Detta inträffar endast vid långkörningar (tråk) då man kör alldeles för fort och hela tiden kommer ifatt andra som gör att man måste om, och om ska man illa kvickt.

Höll fan på att köra ihjäl mig idag med bilen, satt och svor hela vägen hem efter det. Händer likadant efter längre turer på hojen. Man lär sig aldrig, kör alltid lungt inne i staden.

Köp en bil och kör inte med hojen annat än för nöje. Som att leka med tändstickor annars, verkar harmlöst tills huset står i lågor :gnissla

EDIT: Lugn musik på CD eller ratta in Lugna Melodier kanske kan få dig att ta det något lugnare vid långkörning. Men är det såpass att du känner att du blir en sämre förare och riskerar ditt och hojens liv så lämna den hemma och utnyttja kommunaltrafiken :tummenupp

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
SFB skrev:

Köp en bil som toppar 110 :rofl

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Det är ju bara o sluta gasa?
Ser inte problemet?

Varför skäms du för att du gillar o köra fort?
Det är ju roligt att gassa de finns nog ingen på SH som säger emot de, men däremot så får man ju skämmas om man inte väljer sina tillfällen rätt!!!1

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Jorrd skrev:
EDIT: Lugn musik på CD eller ratta in Lugna Melodier kanske kan få dig att ta det något lugnare vid långkörning.

Detta funkar faktiskt avsevärt bra.
Har kommit på mig flera ggr köra som en tok och samband mellan dessa tillfällen är "tuff" musik på stereon.
Brände en skiva med bara lugn musik och nu tar det mycket längre tid vart jag en ska´ :tummenupp

Gabor

Guest
tjockisbulle skrev:
Detta funkar faktiskt avsevärt bra.
Har kommit på mig flera ggr köra som en tok och samband mellan dessa tillfällen är "tuff" musik på stereon.
Brände en skiva med bara lugn musik och nu tar det mycket längre tid vart jag en ska´ :tummenupp

Hur många har en stereo på sin sporthoj ???????

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
tassen skrev:

Hur många har walkman/bärbar kassettbandspelare (inte den stora typen, och den stora går väl ner i en ryggsäck?), det finns radios du sätter direkt i örat likt ett bluetooth handsfree, mp3 spelare...listan kan göras lång och de flesta sitter säkert på något utav alternativen.

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
tassen skrev:

Tolkade som att tråden handlade om bil (4hjul).
:7peta

SFB skrev:

HanneZ

Guest
mjo, står det inte att han höll på att köra ihjäl sig med bilen?

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Maxxi skrev:

Näe jag tycker inte det är tufft. Jag räknade med ett gäng såna här svar...

Gå med i ungvänster om du gillar att klaga...

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Iofs så lyssnade jag på rätt stressande musik. Men jag lyssnar knappt på musiken heller. Fast det kanske är något undermedvetet som stressar.

Har man en kompis eller flickvännen med sig i bilen så kör man hur lungt som helst! Kanske ska sluta köra ensam. På hoj kör man däremot alltid ensam, och alltid för fort...

Man är väl fördjävulskt omogen för att köra kanske...

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
SFB skrev:
Iofs så lyssnade jag på rätt stressande musik. Men jag lyssnar knappt på musiken heller. Fast det kanske är något undermedvetet som stressar.

Har man en kompis eller flickvännen med sig i bilen så kör man hur lungt som helst! Kanske ska sluta köra ensam. På hoj kör man däremot alltid ensam, och alltid för fort...

Man är väl fördjävulskt omogen för att köra kanske...

Eller skaffa dej en unge då får du en annan bild

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Inte som ett svin kanske...
Men en och annan gång har man nog fått tänka efter några gånger vid 5 taget på morronen om det verkligen var grönt vid trafikljusen eller om man bara följt efter bilen framför:rodnar om man nu hade någon bil framför d.v.s :rolleyes:

Snackar vi bil nu, så tipsar jag om lugn musik, som några redan skrivit. (dock är det inget man ska ha när man e upp halv 5 å kör.. :gnissla )

Kör på mindre vägar med hojen, inte sånna tråkiga transportsträckor som E18, 55:an m.fl Mindre väg=mindre fart=mer koncentration= inget tråk. Lite mer givande att åka ho på mindre vägar, det håller jag med om..

Last edited:

Gabor

Guest
tjockisbulle skrev:
Tolkade som att tråden handlade om bil (4hjul).
:7peta

meningen efter handlade om hoj, jag frågade bara rent allmänt om hur många som , rättelse, har musik i lurar när de kör sport hoj, jag tror inte jag sett någon de sista 10 åren.....
vad är det för vits med det.....jag kör som...vanligt, utan musik. Bara det gör att det går något fortare än tillåtet, men man kanske skulle prova med lite Wagner, Shopin eller Vivaldi nästa gång man vill gasa ur moppen...... :yoparty

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...