hjälp. jag pajjar tänderna!

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Fick bettskena för en 2-3 månader sen...Förjordat obekväm första veckan men när man väl ha vant sig vid den är det ingen fara.. brukar kunna ligga och titta tv med den.
Var på en privatklinik och betalade 1200:- för en mjuk skena och så får man ju geggamojja i truten oxo ;)

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Fan nu när jag sitter o läser om gnissla tänder så känner jag hur käkarna i mun bara vill gnissla..fan det va ju inte bra o läsa detta :huvet

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Alternativet är att skaffa löständer, men då kanske du fortfarande kommer gnissla gommarna mot varandra :hihi

Nä, men skämt åsido. En sån där bettskena är inte så farlig som man kan tro.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Skaffa en sån där gummikula som du spänna fast runt nacken med en läderrem, den kan du ju även han annan glädje av?.

Bifogat

• Boll.jpg
    Boll.jpg
    5.1 KB · Visningar: 119

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Hightuned skrev:
Skaffa en sån där gummikula som du spänna fast runt nacken med en läderrem, den kan du ju även han annan glädje av?.

HAHAHAHAHA

:rofl :rofl

Klockrent, jag röstar för den här idén! :tummenupp

Vägbula

Not Autorised
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Gudrun ZX9
Nisse Järnet skrev:
Fixa sånadär tandskydd då? (Som man bara mosar in i munnen på natten då) En polare har sånt. Ser du ut som en boxare också :p

Borde vara mig du pratar om nisse :p bettskena heter det :) går fort men lite små bökigt att fixa det hos tändläkaren. Det är väldigt inviduellt om man kan ha bettskena eller inte, vissa vänjer sig hur lätt som helst andra inte.. jag får ont i tänderna och käken .. bara jobbigt :rolleyes: :gnissla
gubben kan ju sova på soffan ;) och då får du ju hela sängen för dig själv :D :tummenupp

Last edited:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
anja skrev:
jag gnisslar tänderna när jag sover. det har jag alltid gjort, men det verkar ha blivit värre. en viss :mattias väcker mig oftare och oftare och klagar på att han inte kan sova, för att jag gnisslar. och på dagarna trycker jag ihop tänderna trots att jag försöker låta bli.

nu känns det som om käk-jävlarna håller på att gå sönder, redan innan sovdax. hjälp, vad ska jag göra? jag tror jag dör. det gör ont.

:eek:

:gnissla

Fråga tandläkare

Jeppa

Fartblind
Gick med
14 May 2003
Hoj
zxr
Eftersom jag är en högljudd sovare... läs snarkare, fick jag en snarkskena tillverkad. Den löser både snark/bett problem.

En s.k. "2 in one" + att man får en sketsexig sängkammarlook oxå :tummenupp . = Ett grymt påtvingat underbett.

Prova detta alla snarkare.... Alternativt, tvinga era högljudda pojkvänner.

Det är ingen underbar upplevelse att tvinga käkarna till en plats man inte trodde var möjlig, men det hjälper,tro mig.... läs min tjeja.

/ Jeppa

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Jag har inte haft råd med bettskena sen jag fick börja betala för tandvården och därmed också haft torr kudde i bra många år... :tungan

Om tandläkarbesök inte är ett alternativ, så får man försöka reducera stressnivån. Avslappningsövningar kanske? Ta reda på orsaken bakom symtomet?
Exempel;
Jag dumpade min dåvarande pojkvän och kunde efter ett halvår faktiskt både öppna munnen och tugga utan att det knastrade och smällde i käken!

Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Flamma77 skrev:
Jag har inte haft råd med bettskena sen jag fick börja betala för tandvården och därmed också haft torr kudde i bra många år... :tungan

Om tandläkarbesök inte är ett alternativ, så får man försöka reducera stressnivån. Avslappningsövningar kanske? Ta reda på orsaken bakom symtomet?
Exempel;
Jag dumpade min dåvarande pojkvän och kunde efter ett halvår faktiskt både öppna munnen och tugga utan att det knastrade och smällde i käken!

Och vad berodde dessa hemska symptomer på då :rolleyes: :hihi

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
$noop skrev:
Och vad berodde dessa hemska symptomer på då :rolleyes: :hihi

:hihi Jo du... du är inne på helt rätt spår?

Men HAN led säkert av att jag inte kunde gapa stort :D

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Fråga en tandtekniker om han kan göra en bettskena 'svart'. Det är ändå dom som gör bettskenorna och sen tar tandläkarna ut STOR mellanskillnad.
Skulle tippa att en tekniker är nöjd för 200-300:-...

Nostromo

Heppa!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!!
Jeppa skrev:
Eftersom jag är en högljudd sovare... läs snarkare, fick jag en snarkskena tillverkad. Den löser både snark/bett problem.

En s.k. "2 in one" + att man får en sketsexig sängkammarlook oxå :tummenupp . = Ett grymt påtvingat underbett.

Prova detta alla snarkare.... Alternativt, tvinga era högljudda pojkvänner.

Det är ingen underbar upplevelse att tvinga käkarna till en plats man inte trodde var möjlig, men det hjälper,tro mig.... läs min tjeja.

/ Jeppa

Vart fick du tag i denna pryl? Tandläkaren oxå eller??

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...