Att du skriver "spana" är en så komplett åldersmarkör.
Så även estetisk smak. Kan leva med det.
Att du skriver "spana" är en så komplett åldersmarkör.
...Men Vespa 300 är ju så vacker....
Alltså... ja. Det går, strängt taget även på en 125-scooter. Men kommer man från en riktig hoj och är ute efter en körupplevelse så tror jag att man har svårt att hitta hem, oavsett 125 eller 300. För att uppskatta scooterkörupplevelsen fullt ut tror jag att man inte ska kunna jämföra med riktig hoj... Men om man kan tänka sig att värdera [gubbvarningPÅ] andra aspekter, som att softa på jättesnirkliga vägar, att moped-stealthsmyga omkring utan att nån egentligen tar notis, att enkelt utforska pyttestigar, eller att helt enkelt inte ha bråttom [gubbvarningAV] så säger jag ja till scooter.För tio år sen hade jag aldrig kommit på tanken, men nu undrar jag… kan man ha kul på en scooter med 300 kubik? Går det att busköra någorlunda eller skrapar man centralstöd så fort man lutar några grader i kurvan?
Absolut. Därav "en dag ska jag ha en GTS" då jag vet att GTSn är mer kapabel på alla rationella vis. PXn har bara ett litet handsfack till exempel, i GTSn finns kattlådan, osv, osv.Det skall kanske tilläggas att PX200 och GTS 300 är två helt olika upplevelser. En relik från gångna tider med handväxel (fast en trevlig relik!) och en modern automatscooter.
Instämmer helt med känslan att 100 knyck med en PX inte är direkt avslappnande. Been there, done that.
Det eller södermalm-slang Spana in kexet va!Att du skriver "spana" är en så komplett åldersmarkör.
Det finns mycket trim och grejer till dom gamla 2-taktarna. Har bl.a. SIP scooter i Tyskland som säljer grejer till dom. Själv har jag ju en Vespa cylinder på min Suzuki GP125.
Om man fixar till dom så går dom att köra ganska hårt.
Provsuttit dig eller Vespan?över 100 damer kommenterar hur dem älskar den, ett antal har provsuttit?
Tack, bra sammanfattat. Jag har inga problem med lite gubbvarning emellan varven, och tänker dessutom behålla hojenAlltså... ja. Det går, strängt taget även på en 125-scooter. Men kommer man från en riktig hoj och är ute efter en körupplevelse så tror jag att man har svårt att hitta hem, oavsett 125 eller 300. För att uppskatta scooterkörupplevelsen fullt ut tror jag att man inte ska kunna jämföra med riktig hoj... Men om man kan tänka sig att värdera [gubbvarningPÅ] andra aspekter, som att softa på jättesnirkliga vägar, att moped-stealthsmyga omkring utan att nån egentligen tar notis, att enkelt utforska pyttestigar, eller att helt enkelt inte ha bråttom [gubbvarningAV] så säger jag ja till scooter.
Precis vad jag var ute efter att höra, tack (jag vill ju som de flesta som frågar andra om hur de bör göra helst höra att jag tänker rätt DJag har en vespa Gts 300 i verde speranza och en Primavera 150 i verde relax.
Kan säga att du kommer trötta på traditionella bågen och köra vespa oftare och oftare... dessutom var det aldrig några andra än män som kommenterade Min "riktiga" båge... Nu sedan jag köpte Min gts 300 i 2017 har över 100 damer kommenterar hur dem älskar den, ett antal har provsuttit?
Jag trodde att alla på Söder hade en flytande könsidentitet nu för tiden? Alltså bör det vara svårt att veta vem man ska vara nedlåtande och objektifierande emot.Det eller södermalm-slang Spana in kexet va!
Jag tänkte köpa denna, om allt går bra.Jag hade en Vespa på 300cc. Det är riktigt bekvämt för dom kortare resorna och småärendet. Saknar den lite faktiskt. Men ja, inget garage längre o yada yada.
Men tipset annars från mig om ingen sagt det är att köpa en elscooter
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |