Och sen backa en liten bit...Man skall ju dra åt tills det börjar gå lätt igen va...
Och sen backa en liten bit...Man skall ju dra åt tills det börjar gå lätt igen va...
Ni som föreslår fulfix får gärna precisera hur detta är tänkt att fungera...
Vevhuset är dubbelbottnat och den yttre ytan som är den oljepluggens huvud tätar emot ligger i killens hand. Även om man drar i insatsgänga så måste man bygga upp en rimlig tätningsyta och det låter sig inte göras i någon variant på kemisk metall utan möjligen svets. Och att lägga på så stora mängder material som behövs med svetsen för att därefter fräsa till en tätningsyta och borra samt gäng på nytt kostar fullt i klass med ett nytt vevhus om man inte råkar känns någon som gör det.
Finns en viss risk att jag inte riktigt har hajat hur det ser ut.. men hålet ser skapligt cirkulärt ut. Om man svarvar till ett svetsbart aluämne till lagom minustolerans, lagom stort hål och sticker av en lätt övertjock platta som sen tigsvetsas fast. Sen planfräsa tätningsytan. Är man riktigt jävlig så kan man säkert handjaga den plan så det räcker med. Inte kan det kosta som ett nytt vevhus?
Kan någon förklara hur det ser ut original. Tappas oljan normalt ut enbart genom bulthålet? I så fall kommer det att stå en svätt olja kvar bakom kragen som går upp från botten på tråget som nu är trasigt .
Det är säkert lätt att tillverka en passande bit som fälls in och täcker hålet och dra fast med en bult utan att det blir sämre än original.
har en kille som ska fräsa och svetsa alu åt mig
Kan någon förklara hur det ser ut original. Tappas oljan normalt ut enbart genom bulthålet? I så fall kommer det att stå en svätt olja kvar bakom kragen som går upp från botten på tråget som nu är trasigt .
Det är säkert lätt att tillverka en passande bit som fälls in och täcker hålet och dra fast med en bult utan att det blir sämre än original.
Sånt här är ju lätt ordnat som fan för MacGyvertyperna som kan fulfixa
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |