Tips:
Om du redan valt användarnamn härinne, och dessutom fyllt i uppgifter under 'hoj' på en cykel du ännu inte köpt så känns det lite som att du riskerar att låta picken dra iväg med dig i beslutsprocessen.
Det är säkert en bra hoj. Var bara medveten om att vid denna tiden på året är hojarna som dyrast, inte billigast.
Ååååh vilken surgubbe man verkar som då!
Tro mig - jag veeet hur det brinner i kroppen när man skall iväg och titta på något.
Först och främst: välkommen till forumet.
Har du inte hunnit iväg ännu så har du allmänna råd här:
http://www.fastbikes.se/index.php/s...35-begagnatguide-baettre-motorcykel-till-salu
och här:
http://www.svmc.se/smc_filer/SMC centralt/Dokument/Infoblad/Infoblad A4 köpa mc privat2011.pdf
om själva modellen vet jag intet, men behöver du mer bakgrund så läs här:
http://www.bike.se/test/mc-test/kawasaki-z750-186
http://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/kawasaki/z750/2007/
En sak jag brukade missa när jag köper hoj var att kolla plastdetaljer efter sprickor och taffliga reparationer. På baksidan...
Dra dig inte för att plocka loss detaljer och kolla baksidan av det som kan tas loss enkelt.
Då har du också chans att se hur cykeln ser ut inemellan.
Min erfarenhet är att en hoj som är riktigt ren även där dit ögat först inte når också är noggrant skött i övrigt.
En titt bakom en sidokåpa kan avslöja att ett tidigare batteri har spruckit eller kokat över - och tagit med sig en massa färg bort. En koll underifrån in bakom toppkåpan kan visa på plastade fästen - eller klantigt avklippta kablar från bortplockad extrautrustning.
Kolla även under hojen: skrapmärken eller rent av bucklor i rören kan vara spår av okänslig körning över trottoarkanter osv.
Kolla även så inte oljepluggen under ser misshandlad ut, snett indragen eller med packningsmassa eller rent av plastad på plats.
Ta dig tid, behåll kylan, var kritisk.
Utbudet blir bättre längre fram i vår.
Lycka till!