Vidrigt!Dom smärtorna är det hemskaste man kan uppleva. Tänk dig att du får en brännande känsla i foten som om någon håller en gasolbrännare mot den samtidigt som någon trycker in 1000 nålar i densamma. Allt detta samtidigt som du defakto inte har någon känsel i din fot och därför spelar det ingen roll vad du gör, du kan slå foten med en hammare eller sparka in i en vägg och bryta den utan någon som helst effekt...(har gjort precis det mot en vägg en gång...
Så har jag det med min höger fot, jag är enbart tacksam över att det är attacker och inte är så alltid. En smärta man inte önskar sin värsta fiende och ja det får en verkligen att överväga ctrl/alt/delete i de svåraste stunderna. I mitt fall varar dessa anfall ca 2-3 dygn och då utan sömn men dom sker bara ett par gånger om året.
Min nervskada sitter illa till för operation men jag har blivit erbjuden en liknande den som beskrivs här där man bränner de nerver som spökar. Ska inte svära på att det är samma men samtidigt skulle det inte förvåna mig om olika landsting gör olika bedömningar tyvärr....
Hade det skett oftare hade jag precis som Kritto varit beredd att lägga vad som helst på att bli av med värken även om det bara är en viss % chans, allt som kan hjälpa måste man prova i det läget. Att landstinget inte ger detta alternativet pga ekonomi och att utfallet inte är garanterat är rent bedrövligt.
Om man undrar om det verkligen är så illa så kan jag bara säga att skulle någon sätta en pistol i handen på mig under ett anfall dag nummer 2 så skulle jag garanterat inte uppleva dag nummer 3, så illa är det utan överdrift.
Självklart bidrar jag med det jag kan! En värkande broder till en annan!
Benny
Här står det mera. Han är tydligen opererad här i Sverige utan bättring och läkarna här förordar operationen i USA.
Om jag kan mer om vad, fantomsmärtor?Bra initiativ, jag sätter in en hundring!
Skulle tro att Kritto har mycket större områden med mer smärta än mig. Jag har klarat mig med bröstet, överarmarna, handflator och tumspetsarna(!).
Men Superlight på SH har också extremsmärtor. Han berättade i "Konsekvens"-tråden att han skrek högt när flickvännen klappade honom lite på sidan..!
Redracer på SH har säkert också liknande smärtor (inget vi diskuterat).
Kanske Dr. H kan mer?
Jag kan på inget sätt säga att jag vet hur det känns, för att kunna säga så måste jag ha upplevt det. Dock så har jag största respekt för er som har sådana här smärtor. Neurogen smärta är en av fyra olika smärtmodaliteter och den som är svårast att bemästra då det är väldigt individuellt, för vissa funkar morfin och stesolid, för andra funkar absolut inget.Dom smärtorna är det hemskaste man kan uppleva. Tänk dig att du får en brännande känsla i foten som om någon håller en gasolbrännare mot den samtidigt som någon trycker in 1000 nålar i densamma. Allt detta samtidigt som du defakto inte har någon känsel i din fot och därför spelar det ingen roll vad du gör, du kan slå foten med en hammare eller sparka in i en vägg och bryta den utan någon som helst effekt...(har gjort precis det mot en vägg en gång...
Så har jag det med min höger fot, jag är enbart tacksam över att det är attacker och inte är så alltid. En smärta man inte önskar sin värsta fiende och ja det får en verkligen att överväga ctrl/alt/delete i de svåraste stunderna. I mitt fall varar dessa anfall ca 2-3 dygn och då utan sömn men dom sker bara ett par gånger om året.
Min nervskada sitter illa till för operation men jag har blivit erbjuden en liknande den som beskrivs här där man bränner de nerver som spökar. Ska inte svära på att det är samma men samtidigt skulle det inte förvåna mig om olika landsting gör olika bedömningar tyvärr....
Hade det skett oftare hade jag precis som Kritto varit beredd att lägga vad som helst på att bli av med värken även om det bara är en viss % chans, allt som kan hjälpa måste man prova i det läget. Att landstinget inte ger detta alternativet pga ekonomi och att utfallet inte är garanterat är rent bedrövligt.
Om man undrar om det verkligen är så illa så kan jag bara säga att skulle någon sätta en pistol i handen på mig under ett anfall dag nummer 2 så skulle jag garanterat inte uppleva dag nummer 3, så illa är det utan överdrift.
Självklart bidrar jag med det jag kan! En värkande broder till en annan!
Benny
I den bästaste av världar hade personer som Kritto fått sina operationer på studs, men tyvärr lever vi i en värdl där sjukvården och alla patienter skriker pga alla nerskärningar och där man måste ha ansvar för att en stor grupp människor ska må bra på en begränsad mängd pengar.
Absolut. Finns inget försvar till att ställa in operationen som kostat så mycket.Varför spenderar man då 70 000 dollar utan att operationen blev av? Snacka om att kasta pengarna i sjön. Har man en begränsad budget kan man inte ställa in planerade operationer av den här arten för att sedan neka personen en ny chans.
Anledningen till den inställda operationen är inte godkänd. Oerhört dålig planering helt enkelt.
Utgår från artikeln jag citerade i ett inlägg tidigare.
Absolut. Finns inget försvar till att ställa in operationen som kostat så mycket.
Men se det såhär,det skulle kosta mindre att försöka få hit kirurgen igen än att skicka Krito till USA, man kanske borde försöka få till en sådan sak igen?
Det skulle absolut gå att ordna.Visst går det att få hit honom igen så är det kanske den bästa lösningen. Men om operationen nu ska bekostas privat via bidrag från företag och privatpersoner så kanske det inte är möjligt att utföra operationen här. Eller ställer den svenska sjukvården operationsalar och personal till förfogande vid privat finansierade operationer? Inget jag någonsin hört talas om. Finns så klart privata alternativ men där vill man säkert ha betalt för besväret om man nu har erfarenhet av den här typen av operationer. Frågan är om det finns någon besparing att hämta.
Visst går det att få hit honom igen så är det kanske den bästa lösningen. Men om operationen nu ska bekostas privat via bidrag från företag och privatpersoner så kanske det inte är möjligt att utföra operationen här. Eller ställer den svenska sjukvården operationsalar och personal till förfogande vid privat finansierade operationer? Inget jag någonsin hört talas om. Finns så klart privata alternativ men där vill man säkert ha betalt för besväret om man nu har erfarenhet av den här typen av operationer. Frågan är om det finns någon besparing att hämta.
Sprid gärna vi alla möjliga medier. Facebook tex...
SMC och STR är inblandade redan
SMC kanske kan bidra med en mer ansenlig summa ? Det borde leda till ökad exponering, goodwill, kanske fler medlemmar. Jag hade iaf betalat avgiften om jag sett en sån goodwill grej från de.
SMC kanske kan bidra med en mer ansenlig summa ? Det borde leda till ökad exponering, goodwill, kanske fler medlemmar. Jag hade iaf betalat avgiften om jag sett en sån goodwill grej från de.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |