Hjälp med altenativ till kåpglas "pinsen"

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Hjälp med altenativ till kåpglas "pinsen", samt rekomendation på munstycke?

Tjena!
sitter och funderar på ifall det finns något altenativ till kåpglas "pinsen" då dom är DYRA för att vara lite plast. Någon som vet något bra?

sen undrar jag om det är någon som kan rekomendera munstyckes strl till en rs, som är ostrypt med jollymoto effektsystem, konfilter?

har testat 130 verkade för litet, och 135 verkade för stort då om man stod på tomgång och sedan gav fullgas så dog den....
någon som har någon idé? :va

Last edited:

^XceeD^

Drive it like you stole it!
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Ingen hoj för tillfället, Cagiva Mito -97 (7 speed) *såld* plus en sketen Yamaha Virago 535 -97 *såld*
shoik skrev:
Tjena!
sitter och funderar på ifall det finns något altenativ till kåpglas "pinsen" då dom är DYRA för att vara lite plast. Någon som vet något bra?

in på närmsta järnhandel...d gjorde jag..istället för att betala typ en hundring för några muttrar o skruvar så tror jag att jag betala typ 2,50 :D ..så man tjänar en del..kolla på min bild så ser du hur d ser ut ;) d blev helt ok enligt min mening

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
^XceeD^ skrev:
in på närmsta järnhandel...d gjorde jag..istället för att betala typ en hundring för några muttrar o skruvar så tror jag att jag betala typ 2,50 :D ..så man tjänar en del..kolla på min bild så ser du hur d ser ut ;) d blev helt ok enligt min mening
jätte fint, du råkar inte ha någon närbild på vad du har för muttrar och skruvar??? har du använt brickor???

^XceeD^

Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Ingen hoj för tillfället, Cagiva Mito -97 (7 speed) *såld* plus en sketen Yamaha Virago 535 -97 *såld*
shoik skrev:
jätte fint, du råkar inte ha någon närbild på vad du har för muttrar och skruvar??? har du använt brickor???

kan ta lite bilder me kameran typ imorron..om jag kommer ihåg :tungan

^XceeD^

Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Padde skrev:
Ja, Och ganska mycket snyggare med.

njää...tycker jag inte...jag köpte mina "billigare" skruvar o muttrar innan jag köpte d svarta kåpglaset...d visa sej att man fick med nya kåpglas skruvar men jag tyckte att dom silvriga va snyggare...men men..smak sak :tungan ...ska nog ta o köpa ett nytt kåpskruv set till min älskling...dom börjar bli lite slitna :D

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
^XceeD^ skrev:
njää...tycker jag inte...jag köpte mina "billigare" skruvar o muttrar innan jag köpte d svarta kåpglaset...d visa sej att man fick med nya kåpglas skruvar men jag tyckte att dom silvriga va snyggare...men men..smak sak :tungan ...ska nog ta o köpa ett nytt kåpskruv set till min älskling...dom börjar bli lite slitna :D

Det är ju en ganska bra fördel med att inte köpa skruvar som kostar massa pengar, Man kan bara byta dom för en liten summa pengar när dom börjar se slitna ut.

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
^XceeD^ skrev:

var köpte du dit kåpglas???? :7peta

^XceeD^

Gick med
10 Feb 2004
Hoj
haha..nu kom jag ihåg att jag lova shoik att lägga upp lite bilder..va ute o fixa d precis ;)...inte dom bästa bilderna lr renaste hojen..men d e iaf lite bilder :tungan

Bifogat

• IMG_0293.JPG
    IMG_0293.JPG
    26.1 KB · Visningar: 48
  • IMG_0302.JPG
    IMG_0302.JPG
    37.6 KB · Visningar: 53
  • IMG_0304.JPG
    IMG_0304.JPG
    33.3 KB · Visningar: 45
  • IMG_0313.JPG
    IMG_0313.JPG
    27.4 KB · Visningar: 45
  • IMG_0318.JPG
    IMG_0318.JPG
    60.4 KB · Visningar: 58

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Tänk så fett med blå leykserade :tummenupp Fan lägg ner lite pengar så det ser schysst ut!!! Ska bara ha mitt körkort sen jävlar så den Få ett ryck!!!

^XceeD^

Gick med
10 Feb 2004
Hoj
RgOlsson skrev:
Tänk så fett med blå leykserade :tummenupp Fan lägg ner lite pengar så det ser schysst ut!!! Ska bara ha mitt körkort sen jävlar så den Få ett ryck!!!

har lagt ner tillräckligt ;)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...