Hjälp med argumentation vid hojbyte Ninja mot Ninja

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Skulle också sagt typ 50 emellan. Sen skall man inte fixera på 5-10 hit eller dit. Det viktiga är att man blir nöjd med nya hojen och att affären går smidigt.

Sen skall man vara medveten om att man får pissigt betalt för inbyten, sånt är livet. Min egen erfarenhet är även att det är mycket lättare att få säljaren att slänga med extra saker, ge dunderrabatt på utrustning etc än att få dom att rucka på hoj priset.

Dessutom skulle jag tro att din nuvarande hoj borde vara hyfsat lättsåld. Fina 600 i bra skick finns det ju gott om så ha is i magen.

Lycka till ;)

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Tack allihop, jag blev alldeles för ivrig efter jag provkört, ville så gärna ha den - NU. Men ni har rätt, 600or finns det fler av och till lägre pris. Ska nog sälja min vid sidan om i vår i stället. :hej

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Har svarat och nu ligger vi på 70.000 med lite grejer inräknade. Men jag tror att jag kommer att köra på en annan lösning iaf.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Man blir väldigt ivrig när man provkört en skoj hoj. ;) Vi har nog alla varit där. Liten stunds eftertanke så kan man hitta andra, bättre affärer. :tummenupp

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag känner inte till något om hojpriser och vad något skulle vara värt.

Däremot vet jag att det finns inget "skrapat vänster handtag". Hojen är klotad punkt slut.

Personligen bryr jag mig inte så mycket om sånt, men många gör ju det, så använd det för att pruta.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj

Däremot vet jag att det finns inget "skrapat vänster handtag". Hojen är klotad punkt slut.

Personligen bryr jag mig inte så mycket om sånt, men många gör ju det, så använd det för att pruta.

Det är så jag resonerat också, att se det som ett prutargument. Tror som sagt var att jag hursom går på en annan lösning men allt är inte på plats än. Får se i morgon om det löser sig. :rolleyes:

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Han du köra 300:n nånting på bana förresten? Var den horribelt slö?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Nån får gärna påpeka vad det är för fel på en hoj som är lagd utan att ta någon som helst skada. (Ett märke på ett handtag är liksom inte värre än ett tokigt stenskott.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Han du köra 300:n nånting på bana förresten? Var den horribelt slö?
Har kört knix. Det är en av anledningarna till att jag byter till 636an. 300an funkar jättebra ute på vägen och kanske på större bana, men att gasa sig ut ur en kurva med en hoj som svarar så pass långsamt funkade inte så bra för mig. För övrigt är jag skitnöjd med den. Ändå rätt mkt hoj för så lite pengar som den kostar.

Nån får gärna påpeka vad det är för fel på en hoj som är lagd utan att ta någon som helst skada. (Ett märke på ett handtag är liksom inte värre än ett tokigt stenskott.
Såg det mest som ett förhandlingsargument och då är det ju dumt att inte använda det för att sänka priset. Jag vill ju inte betala mer än jag måste... :)

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj

Täby förresten, kör du med en svart hoodie och svart viper-hjälm?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!