Hjälp med att hämta transportera mc ram

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Om inte Grandell och Bosse hittar en annan lösning så får jag styra upp en tid med Grandell för upphämtning. Min lilla pickis har rullat 6 mil sen besiktning så den mår nog bra av att rulla några mil. För mig ger det här två saker:
1. Glädjen att hjälpa någon
2. Jag får fortsätta läsa om utvecklingen av bygget

Jag jobbar i Lunda industriområde i Spånga och det vore jäkligt konstigt om man inte kan få iväg en ram därifrån norröver.
Detta låter ut kanon bra, vi får väl se hur det löser sig.

Vad som är fint är ju om man kan behålla 250 ramen för då har jag ju en ram i papper till det kommande tänkta turbobygget. I det läget nu dåbjaghhar bättre koll man jag ju utgå från SFRO och börja med att förlänga svingen och göra ett ombyggt fordon.

Och i östra Norrbotten finns ett hundratal långtradarchaufförer som besöker den stora godsterminalen på Lunda sådär en gång i veckan…
Ska kolla med dom jag känner om dom passerar Lunda industriområde I sånt fall borde det ju gå att lösa med att L. Mäkinen hämtar ramen och skickar den.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Nu ska jag villigt erkänna att min info är 10+ år gammal…Den stora terminalen som fanns på Lunda kanske också har flyttat till Rosersberg…?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag jobbar i Lunda industriområde i Spånga och det vore jäkligt konstigt om man inte kan få iväg en ram därifrån norröver.
Av ren nyfikenhet, vars då? Jag jobbade också där i krokarna tills för någon månad sen.

Jag ska upp till Gävle om några veckor, och då skulle jag kunna svänga förbi Enköping, men jag vet inte om det hjälper att få den 15 mil längre norrut?§

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Måtten jag har fått är 120x50x35 ungefär. Jag har planerat att åka till Kolsvas förorter någon av de närmsta vardagarna och har ett ganska bra sätt att skicka ramen med hjälp av jobbet. Nackdelen jag ser med den lösningen är att man blandar in ett speditionsföretag i transporten. Ibland funkar inte det som tänkt.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv
Den borde alltså rymmas i mitt skåp även om jag har mina hojar där.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag har skickat ett flertal ramar med postnord, från början packade jag in dom ganska helt och hållet men det känns osäkert att få så pass stora saker att hålla sig i en kartong så jag har brukar bara sätta kartong och tejp över vassa kanter och skicka dom ganska oinpackade.
Och så brukar jag skriva telefonnr eller nåt med tuschpenna ifall adresslappen skulle råka trilla bort. Det gör jag på den sortens prylar där jag bedömer att det finns risk för en sån olycka.

"Skicka direkt" upp till 20kg och inte är för stor är 285kr och det blir väl billigare om man har avtal.
Väger den över 20kg så är nog bussgods billigare.
Fast bussgods får man vara försiktig med för dom har infört en del lite konstiga regler och på en Kuberg minicross tyckte tex mitt lokala ombud att jag skulle skriva "leksak" istället för "motorcykel" för motorcykel skulle nämligen bli en helt annan dyrare taxa.

Sen förstår jag iofs spinnin wheel för man får inte många kronor för en ram så man får ju inte lägga allt för mycket tid på dom.

Ytterligare ett alternativ är ju att lägga ramen på en pall, men åker man ju på ytterligare en tusing i fraktkostnad.
Bussgods är bra dom godkänner att köra 25 liters dunkar med nitrometan i bussen?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
För de pengarna L. Mäkinen fåttframatg det kostar är det ju knappast värt att blanda in Plast, ärväl dyrare för mig att hämta ramen i Pitetrakten än taggade skickad till mig. Skulle nåt skita sig att det kostar massor mer pengar är ju Plasts erbjudande ett alternativ.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv
För de pengarna L. Mäkinen fåttframatg det kostar är det ju knappast värt att blanda in Plast, ärväl dyrare för mig att hämta ramen i Pitetrakten än taggade skickad till mig. Skulle nåt skita sig att det kostar massor mer pengar är ju Plasts erbjudande ett alternativ.
Jag åker hem igen nästa fredag så du vet.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Låter ut kanon bra, då har vi både en plan A och även en plan B.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Så där nu är ramen i garaget, så nu blir blev jag ägare till en 7:e motorcykel.

Mycket stort tack till L. Mäkinen som fixade upphämtning och transport av ramen.

20211006_174610.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Finns ju en del kompletta CB till salu runt om i Sverige också, har du tålamod så dyker det nog upp någon hoj till salu här uppe också.
Så där nu är ramen i garaget, så nu blir blev jag ägare till en 7:e motorcykel.

Mycket stort tack till L. Mäkinen som fixade upphämtning och transport av ramen.

View attachment 464566

:7peta

Bifogat

• CB400.png
    CB400.png
    622.3 KB · Visningar: 13

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Ha ha, tur att du inte postade i tråden förra helgen för då var en kompis till Västerbotten och köpte en RM125, eller det var faktiskt hans tjej som köpte crossen.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping