Hjälp med att koppla in värmehandtag och ledblinkers...

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Hej!

Finns det någon i Stockholm eller Bålsta trakten som kan hjälpa en ej så elkunnig motorcykelbroder med inkoppling av värmehandtag och/eller ledblinkers? Vill gärna ha så att värmehandtagen kopplas till tändningen...

Har en 650 V-strom -08

Naturligtvis mot betalning :)

Hälsningar¨
Anders

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra
Varför vill du ha värmehandtagen via tändningen? Drygt att dem alltid är igång. Inte bättre med en brytare enkom för dem? Hör av dig om du inte finner någon hjälp så kanske jag kan hjälpa dig.
/Peter

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Varför vill du ha värmehandtagen via tändningen? Drygt att dem alltid är igång. Inte bättre med en brytare enkom för dem? Hör av dig om du inte finner någon hjälp så kanske jag kan hjälpa dig.
/Peter

Han är väl glömsk, på tändingen går de ju bara när motor är igång, om man väljer rätt kabel vill säga.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
De flesta brukar väl koppla in sig på strömmen till lampan när det gäller värmehandtag.

V-stromen har väl ett färdigt uttag för värmehandtag någonstans. Orginalvärmehandtagen kopplas väl in där.

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
/Peter

Man ska alltid ha den kopplad till tändningen. Med det menade hedan17 då också att man givetvis har en on/off knapp för värmaren.

Fast, det förstod du ju nu när du läser detta......

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Peter: Självklart vill jag ha separata reglage för handtagen också :) men kopplar man dem till tändningen kan man inte glömma dem på som nån skrev. Och det är så jag inte vet hur man kopplar...

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
De flesta brukar väl koppla in sig på strömmen till lampan när det gäller värmehandtag.

V-stromen har väl ett färdigt uttag för värmehandtag någonsutans. Orginalvärmehandtagen kopplas väl in där.

Vet du om det finns ett färdigt uttag? Skulle ju vara smidigt.. Undrar var bara?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vet du om det finns ett färdigt uttag? Skulle ju vara smidigt.. Undrar var bara?
Ska finnas.
En snabb googling gav detta svar angående placering:
"The V-Strom has a heated grip wire built into the wiring harness for the optional Suzuki hand warmers. The location of this wire is behind the radiator near the horn"

http://www.vee-strom.com/blog/tutorials/vstrom-heated-grip-install/

CIMG1727-OEM-connector.jpg

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Tydligen bara byta blinkers reläet så ska det inte vara några problem, finns snälla människor här på Sporthoj :tummenupp

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom