Tycker mig ha problem med bakfjädringen på min hoj. Hojjen i fråga är en gsxr 1000 k5 med en Öhlins dämpare bak. Problemet jag har är att hojjen äter bakdäck.
jag åker metzeler racetech slicks. har provat både k0,k1,k2´och de enda som egentligen fungerar är k2. Resten käkas upp direkt.
jag kör 1.9 i kalltryck när de är runt 15-20grader varmt ute. verkar vara de dom flesta rekomenderar?
Vad jag vet så är dämparn grundinställd när jag fick den från öhlins. har faktiskt inte kollat än hur allt e ställt. Endast kollat hänget så de står rätt på hojjen och fjädern e okay.
De som händer är ätt däcket tuggar upp sig på accelerationspunkten på sidorna på däcket. Mest på högersidan, men beror la på att alla banor går högervarv å knappt har vänsterkurvor blir liksom ruggat eller hur man skall förklare.
Ja har provat släppa 3 klick på returen. Å började även släppa lite på lågfartskompen idag. dock bara 1 klick. men däcket verkar ändå tugga rätt gott. Tycker att ett k2 däck borde hålla å slita fint iaf mer än 2*30 min på anderstorp. att ett k0 tuggar i sig fort de kan jag köpa men de sliter förjävla fult.
Istället för å skruva bort mig helt frågar jag hellre här vad man i första hand bör börja skruva på och skall de ställas hårdare elelr lösare?
tilläggas skall väll göra att på fivers kvällskörning sist när de var 30 grader varmt ute så slet däcket jätte fint. körde då ett k1 däck i 3*30 min å ingen tendens till taskigt slitage då faktiskt. körde även 1.9 i kalltryck då. Så kan de vara en sån enkel sak att jag kör för högt kalltryck när de e kallare ute?
kanske är fel å fråga så men väger ca 100 kg. finns de någon annan kille här som kör k5-k6 med öhlinare bak med fint slitage på däcket som kan skvallra lite om sina inställningar? bara så man får ett hum om hur jag kanske borde ställa? har väl iof säkert mycket att göra även med körstil.
Hojjen upplevs annars väldigt fin å stabil i kruvorna. dock relativt hård om man står å trycker på den jämte hojjen.
tips råd å trix någon?
kan lägga in ett foto på däcket under dagen men tror dom felsta vet hur däcket ser ut.
jag åker metzeler racetech slicks. har provat både k0,k1,k2´och de enda som egentligen fungerar är k2. Resten käkas upp direkt.
jag kör 1.9 i kalltryck när de är runt 15-20grader varmt ute. verkar vara de dom flesta rekomenderar?
Vad jag vet så är dämparn grundinställd när jag fick den från öhlins. har faktiskt inte kollat än hur allt e ställt. Endast kollat hänget så de står rätt på hojjen och fjädern e okay.
De som händer är ätt däcket tuggar upp sig på accelerationspunkten på sidorna på däcket. Mest på högersidan, men beror la på att alla banor går högervarv å knappt har vänsterkurvor blir liksom ruggat eller hur man skall förklare.
Ja har provat släppa 3 klick på returen. Å började även släppa lite på lågfartskompen idag. dock bara 1 klick. men däcket verkar ändå tugga rätt gott. Tycker att ett k2 däck borde hålla å slita fint iaf mer än 2*30 min på anderstorp. att ett k0 tuggar i sig fort de kan jag köpa men de sliter förjävla fult.
Istället för å skruva bort mig helt frågar jag hellre här vad man i första hand bör börja skruva på och skall de ställas hårdare elelr lösare?
tilläggas skall väll göra att på fivers kvällskörning sist när de var 30 grader varmt ute så slet däcket jätte fint. körde då ett k1 däck i 3*30 min å ingen tendens till taskigt slitage då faktiskt. körde även 1.9 i kalltryck då. Så kan de vara en sån enkel sak att jag kör för högt kalltryck när de e kallare ute?
kanske är fel å fråga så men väger ca 100 kg. finns de någon annan kille här som kör k5-k6 med öhlinare bak med fint slitage på däcket som kan skvallra lite om sina inställningar? bara så man får ett hum om hur jag kanske borde ställa? har väl iof säkert mycket att göra även med körstil.
Hojjen upplevs annars väldigt fin å stabil i kruvorna. dock relativt hård om man står å trycker på den jämte hojjen.
tips råd å trix någon?
kan lägga in ett foto på däcket under dagen men tror dom felsta vet hur däcket ser ut.