Hjälp med brev till Lännstyrelsen

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag har som vissa kanske vet blivit av med körkortet och nu skulle jag behöva hjälp med att skriva ihop en höjdarsnyftare som hjälper mig få tillbaka körkortet lite tidigare. Vinnande bidrag belönas med en kasse bärs eller nå annat lämpligt :tummenupp

Jag körde 176,6 på 110 väg.

Ganska lite trafik så jag hade vänsterfilen för mig själv.

Perfekt sikt, torrt och soligt.

Polisen sa själv att jag inte på något vis gjort en farlig körning, bara att det gick fort.

Jag jobbar skift så man kanske kan hävda att det är svårt med kollektivtrafik, men arbetsgivarintyg på att jag behöver bilen i jobbet är kört.

Cykeln var lånad, ja vet inte, man kanske kan hävda att den är mycket bättre än min med bättre bromsar, väghållning mm så man vart lite extra gaslad? Eller det är kanske bara dumt?

Skriva att man lärt sig sin läxa och blabla bla??

Man är ju inte så värst bra på att uttrycka sig så det skulle vara toppen om nån som är det kan skriva ihop något och skicka ett PM, eller bara skriva det i tråden.

Tack på förhand!!

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Frugan ringde o ville ha dig i sovrummet med sin vännina inom 2min..... :rolleyes:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Det räcker att skriva "Undertecknad lider av den mycket ovanliga sjukdomen Äpplus Pajus Akutus Bristus, och måste intaga minst 200 gr äppelpaj om dagen. Vid dagen för den inträffade händelsen hade alla livsmedelsaffärer slut på äpplen, varför undertecknad var tvungen att bege sig mot en affär i grannkommunen. Då detta inföll i samband med att dennes klocka hade stannat, upptäcktes det vid avfärd från grannkommunen att det endast fanns 30 minuter tillgodo innan tidpunkten för äppelpajkonsumtion inföll. Av denna anledning var jag tvungen att, under full kontroll, köra så fort som praktiskt var möjligt, hem till min moders kök för att låta henne tillaga min medicin."

Bakhjul

Full i Helgen?
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 -00
Rigge skrev:
Jag har som vissa kanske vet blivit av med körkortet och nu skulle jag behöva hjälp med att skriva ihop en höjdarsnyftare som hjälper mig få tillbaka körkortet lite tidigare. Vinnande bidrag belönas med en kasse bärs eller nå annat lämpligt :tummenupp

Polisen sa själv att jag inte på något vis gjort en farlig körning, bara att det gick fort.

Jag jobbar skift så man kanske kan hävda att det är svårt med kollektivtrafik, men arbetsgivarintyg på att jag behöver bilen i jobbet är kört.

Cykeln var lånad, ja vet inte, man kanske kan hävda att den är mycket bättre än min med bättre bromsar, väghållning mm så man vart lite extra gaslad? Eller det är kanske bara dumt?

Man är ju inte så värst bra på att uttrycka sig så det skulle vara toppen om nån som är det kan skriva ihop något och skicka ett PM, eller bara skriva det i tråden.

Tack på förhand!!

Har provat att skriva sånt x-antal ggr, en erfarenhet jag fått är att man inte får någon "rabatt" på indragningen om du inte har barn eller egen firma så du behöver körkortet för ditt leverne.
Jag jobbar som resande säljare och har aldrig fått någon minskning i antalet månader av indragelse.......Dom gånger jag torskat

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Fixa ett fejkat arbetsgivarintyg om du kan.
Går inte det skriver du ändå att du använder bilen i tjänsten av en eller annan anledning, det gjorde jag. I vilket fall är dom jävligt svårflirtade.

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Bakhjul skrev:
Har provat att skriva sånt x-antal ggr, en erfarenhet jag fått är att man inte får någon "rabatt" på indragningen om du inte har barn eller egen firma så du behöver körkortet för ditt leverne.

Kanon. Rigge, skriv att du har en son som du måste skjutsa till dagis varje morgon och att han inte har möjlighet att åka med någon annan. :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Grundregeln verkar vara att de skiter i dig och alla "förmildrande" trafikomständigheter men att de bryr sig om din arbetsgivare och dina barn. jag fick ner straffet en månad pga stort behov av bil i jobbet. De struntade i att jag har en mil till närmaste affär, postkontor osv och är helt strandsatt hemma utan körkort.

Kör på blir-av-med-jobbet-om-jag-inte-har-körkort-linjen.

Turbo-Niclas

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
DT50-R
Bingo skrev:
Grundregeln verkar vara att de skiter i dig och alla "förmildrande" trafikomständigheter men att de bryr sig om din arbetsgivare och dina barn. jag fick ner straffet en månad pga stort behov av bil i jobbet. De struntade i att jag har en mil till närmaste affär, postkontor osv och är helt strandsatt hemma utan körkort.

Kör på blir-av-med-jobbet-om-jag-inte-har-körkort-linjen.

Tror många kör med den.
Skriv till dom att du måste ha ditt körkort annars blir du utvisad till Iran där du har jobbat mot Väktarrådet och att de torterar dig om du återvänder.

Inte lönt att skriva något seriöst ändå för de lyssnar inte på dig.

Bakhjul

Full i Helgen?
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 -00
Turbo-Niclas skrev:
Tror många kör med den.
Skriv till dom att du måste ha ditt körkort annars blir du utvisad till Iran där du har jobbat mot Väktarrådet och att de torterar dig om du återvänder.

Inte lönt att skriva något seriöst ändå för de lyssnar inte på dig.

He He He, den ska jag pröva nästa gång

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Rigge skrev:

Tack på förhand!!

För mig har dom dragit av en månad varje gång jag losat lappen.. när jag berättat att jag behöver kortet i jobbet. Du måste ha ett arbetsgivarintyg annars är det inte mycket värt dock.
Kom ihåg att snyftare om hur ångerfull du är hjälper inte...
Lycka till!

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Honda motard
Skriv ett riktigt snyftbrev där du beskriver hur viktigt körkoret är för dig. Skriv att du är beroende av körkortet i jobbet och motivera varför. Om du formulerar dig bra så kommer du få rabatt på din återkallelse även om du inte har ett intyg från arbetsgivaren (fungerade iaf för mig).

Å glöm för f-n inte att berätta att du måste ha lappen så du kan dra ut å slanga!!! :)

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Är det kört med arbetsgivarintyg så är det. Om man jobbar skift lär det ju skapa problem. Skriv att du inte vågar åka kollektivt pga någon incident i samband med såna resor. Du måste samma dag som dem tar kortet säga upp dig och låta staten ta över din försörjning...

Farsan råkade ut för nåt liknande i höstas och han skickade ett brev. Fast han tog kanske i för mkt, skrev att han blev rädd och gasade på när någon siktade på honom med laserpistol (ej smitning). Hjälpte inte ivf :näsblod

HanneZ

Guest
IRON MAN skrev:
Om du körde så fort så för du la skylla dig själv....om du inte drog snuten :tungan
Han hade skjuts o lånad hoj, drar man då så borde man spärras in!

Jag har skrivit några snyftar brev till CSN i mina dar, har funkat varenda gång, vet inte om de e lika bussiga på länsstyrelsen

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Det ENDA som ger förmildrande omständigheter är om du har ungar, familj som är beroende av ditt körkort eller om du har extremt behov av KK i tjänsten.
Jag gick med allt mitt till en jurist som skrev ihop det värsta ljug jag någonsin sett men det gav mig en månads rabatt iaf.

/F

Rally_KAlle

kör så det ryker!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
En snabb jävel
Flåklypa skrev:
Kanon. Rigge, skriv att du har en son som du måste skjutsa till dagis varje morgon och att han inte har möjlighet att åka med någon annan. :)

HAha .. eller att du har en "granne" som är bakis jämt... som du måste skjutsa runt då !

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024