Hjälp med däckbyte

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
japp
Har fått pyspunka på framdäcket och har fyllt i däckspray som nödlösning.
Vill byta däck omgående och eftersom jag har ett framdäck liggandes så ringde jag runt till olika "lokala" (läs sthlm/enköping/uppsala/västerås) ställen. Problemet är det att jag inte har verktyg eller nåt å lyfta hojjen med så jag måste även ha hjälp med att ta av och på däcket.

Nu till resultatet.
Firma 1: Tar endast lösa fälgar (bra pris 100kr inkl. balans).
Firma 2: Tar endast lösa fälgar (300 inkl. balansering).
Firma 3: Tar endast lösa fälgar (250kr inkl. balansering).
Firma 4 (Sulas MC): Svarade gubben i verkstaden att 400kr per däck var priset, sen när jag sa att jag hade eget däck så sa han "Du sånt sysslar inte vi med, du får ringa någon annan") Det lät desutom som att gubben blev förbannad när han sa det. Jag förstår inte varför surgubben på sulas va tvungen att låta så otrevlig, fruktansvärt onödigt! Blev själv arg över detta bemötande så jag tappade lusten att ringa vidare!! Här kommer man å vill pröjsa dom för å jobba, vad e problemet :huvet :huvet

Hursomhelst så undrar jag om nån har tips på firma eller garage där man kan få hjälp! :tummenupp

Last edited:

myrn

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2007
Hoj
MT-01 -06, TT600R -01, ZX7R -98
Namnge de tre första firmorna med.

"Nya Däckcentralen i Solna" som ligger i Motorborgen i Västra skogen tar 250:- för lös fälg med eget däck.

Han var inte så positiv till onlineköp. Däcket skulle ha blivit 300kr dyrare hos honom än på nätet. Det jag bytte var ett Pirelli Rallycross MT21 offroadbakdäck.

Last edited:

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Namnge de tre första firmorna med.

"Nya Däckcentralen i Solna" som ligger i Motorborgen i Västra skogen tar 250:- för lös fälg med eget däck.

Han var inte så positiv till onlineköp. Däcket skulle ha blivit 300kr dyrare hos honom än på nätet. Det jag bytte var ett Pirelli Rallycross MT21 offroadbakdäck.

Fick du betala 250:- kr för 1 fälg? Hade tänkt höra om de kunde lägga på mina däck men 250 st lät väl lite dyrt?

Scavenging

Friska fiskar simmar mot strömmen!
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
MV agusta F4
Fick du betala 250:- kr för 1 fälg? Hade tänkt höra om de kunde lägga på mina däck men 250 st lät väl lite dyrt?

Och söder om stan så finns Däckspecialen i Hägersten, tar 200:- inklusive balansering för lös fälg med eget däck. De såg inga problem alls med att jag hade med eget däck (som för övrigt AVA och några fler lät griniga på telefon när jag sa det)

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Har du kollat med Rollers eller SWT racing som annonserar här på sidan?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024