Hjälp med drevningen !!!!!

Havoss

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
Aprilia Rs Extrema
Tja.. ja har nyss pluggat ur min rs men ja måste dreva om den. den är as nerdrevad.. undrar vad ni har för drevning på era aprilia. ja har en extrema 96 a om det är till nån hjälp.. nån som vet vad det ska vara för drevning till den.. och va hastigheten är då? ostrypt.

tack på förhand / Havoss / UJMMC :yoparty

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Havoss skrev:
Tja.. ja har nyss pluggat ur min rs men ja måste dreva om den. den är as nerdrevad.. undrar vad ni har för drevning på era aprilia. ja har en extrema 96 a om det är till nån hjälp.. nån som vet vad det ska vara för drevning till den.. och va hastigheten är då? ostrypt.

tack på förhand / Havoss / UJMMC :yoparty

Är det den blåa med kromdekaler på sidorna som jag sett på blocket ??
Den e fetesnygg :kär

Havoss

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
Aprilia Rs Extrema
PollySmurf skrev:
Är det den blåa med kromdekaler på sidorna som jag sett på blocket ??
Den e fetesnygg :kär

hehe den är svart. med aluminium ram. :D fanns på blocket.. mkt fin tycker jag ;)

Bifogat

• 89567_obl_s.jpg
    89567_obl_s.jpg
    24.8 KB · Visningar: 82
Last edited:

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Havoss skrev:
vet inte... men den är ner drevad som fan. vill veta vad för drev ja ska köpa.
hihi en rs som går i 130 ostrypt:D:D:D:D:D o min nsr bränner den både i ax o topphastighet, måste vara nått fel me rs:en, fast min nsr går jevligt bra iofs :yoparty . kan det bli virvlar inne i utblåset eftersom det inte finns någon avgasventil kvar?

Last edited:

Havoss

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
Aprilia Rs Extrema
xanlar skrev:
hihi en rs som går i 130 ostrypt:D:D:D:D:D o min nsr bränner den både i ax o topphastighet, måste vara nått fel me rs:en, fast min nsr går jevligt bra iofs :yoparty . kan det bli virvlar inne i utblåset eftersom det inte finns någon avgasventil kvar?

fan va du ska skryta din bög j*vel :tungan

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
xanlar skrev:

Den går sämre på låga varv pga för litet motstånd när avgasporten står öppen.

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
AlpinA skrev:
Den går sämre på låga varv pga för litet motstånd när avgasporten står öppen.

Jo, men vi varvade båda två så hans borde dra min. men men. funderar på om det blir virvlar där avgasporten satt, bara hål där nu.

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
xanlar skrev:
Jo, men vi varvade båda två så hans borde dra min. men men. funderar på om det blir virvlar där avgasporten satt, bara hål där nu.

Har nu skruvat loss den???

Ni kan ju inte bara ta bort den och lämmna ett öppet hål....

Avgasporten går att öppna och stänga så det är bara ställa den i öppet läge när den sitter på plats!

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
AlpinA skrev:
Har nu skruvat loss den???

Ni kan ju inte bara ta bort den och lämmna ett öppet hål....

Avgasporten går att öppna och stänga så det är bara ställa den i öppet läge när den sitter på plats!
går inte... vet du hur den ser ut? en skiva ovanför utblåset som ska röra sig upp och ner. altså ingen vanlig vridande port. hade vi bara dragit upp den så hade vi aldrig fått det tätt ovanför eftersom det inte finns någon kåpa att sätta över när porten sticker ut, denna strypta hoj har en platt kåpa som bara går på när porten sitter i nedersta läget eller inte finns där alls. :3freak Kan säga att vi oströp rs:en med kofot o hammare :lol

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
xanlar skrev:

Ta med någon bild på avgasporten då oxå så att jag förstår hur det ser ut.

Alla avgasportarja har sett är det en "fyrkantig metallplatta" som åker in och ut i utblåset. har inte den någon ström så rör den sig inte och går då att ställa i öppet läge utan att skruva loss den, men jag vet ju inte hur just eran ser ut så somsagt en bil på det hela :tummenupp

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
AlpinA skrev:
Ta med någon bild på avgasporten då oxå så att jag förstår hur det ser ut.

Alla avgasportarja har sett är det en "fyrkantig metallplatta" som åker in och ut i utblåset. har inte den någon ström så rör den sig inte och går då att ställa i öppet läge utan att skruva loss den, men jag vet ju inte hur just eran ser ut så somsagt en bil på det hela :tummenupp
Bilder kommer men saken e den att på denna strypta rs har allt som vanligen stitter till avgasventilen tagits bort. d.v.s. motor, el och metallkåpan som venilen ska glida i. istället för den kåpan som ventilen glider in i när den öppnas finns bara en platta som gör att ventilen bara sitter i stängt läge. vanligaste ventilen är väl ändå den som vrider sig, som på nsr o tzr mfl. men bilder kommer som sagt
:yoparty

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
xanlar skrev:

Låt mig gissa... Du har ett förlängt sugrör som du satt fast i insugsplattan, och sedan kopplat till rövhålet, och när du hela tiden blir omkörd skiter du i brallan och får en hisklig fart frammåt?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha