Hjälp med Ducati Monster 600 Vs Triumph Speed Four

eddi_84

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
2007,Suzuki, sv650s
Vill bara börja med att jag är ny i SportHoj och skulle uppskatta om jag fick lite hjälp av några som är duktiga erfarna MC åkare om mig fråga.

Haft körkort i 4 år men kört endast Suzuki Sv650s i ett år. Har inte kört nått på 3 år nu och nu är jag på jakt efter en Mc igen och fastnade för Ducati Monster 600 98-03 Och Triumph Speed Four 600 2004.

Finns det några som har kört dessa modeller och kan berätta lite om dem. Bra och Dåliga saker .

Tack för Svar.
Eddi

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Om du ska köpa en Monster 600 så välj 620 ie som är den uppdaterade versionen och kom 2002 om jag inte minns fel. Den fick några cc och hk till och ett mer användbart register. Men det är inget fartmonster direkt, men fullt tillräckligt beroende på vad man tänkt använda den till. Minns att jag reflekterade över att den vore riktigt trevlig som "vardagshoj". Billig försäkring och för att vara Ducati låga ägandekostnader samt extremt lättkörd.

eddi_84

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
2007,Suzuki, sv650s
ok. Hört av en vän att man inte ska köpa Triumph 4 cylinder. Det ska vara 3, för det e dem kända för.
Stämmer det ? Är street triple bättre Mc än Speed Four ?

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Monster 600 är trötta deluxe sägs det ;) Min lokala Ducce butik tyckte inte jag skulle köpa en 600 utan en 620 eller nyare ;)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
ok. Hört av en vän att man inte ska köpa Triumph 4 cylinder. Det ska vara 3, för det e dem kända för.
Stämmer det ? Är street triple bättre Mc än Speed Four ?

En del tycker väl att Triumphs 3-pipiga är coola just därför, och att det är det som är det "riktiga". Det får du bestämma själv tycker jag.

Sen tycker jag du ska lyssna på de som säger monster 620 och inte 600, det är stor skillnad.

Eller så köper du bara den du tycker ser coolast ut, du kommer nog inte bli missnöjd med någon av dem ;)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Tripplen är en riktigt fin motor men det betyder inte att man måste undvika fyrorna.
Det är bara att ge sig ut och provköra lämpliga objekt, omöjligt att veta vad som passar just dig bäst.

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Duccen är nog billigare i försäkring. Ca 60-65 ? Hkr. Speed 4an ca 100 Hkr. E ju lite skillnad. Prova båda modeller eller fler.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vad har du för budget?

Jag skulle hålla mig borta från Monster 600 -motorn är riktigt trött och håller dessutom inte något vidare. 620ie är instegsmodellen i min bok även om den inte skulle må dåligt av några hästar till. Speed4 är i sammanhanget mkt piggare, liksom de flesta samtida streetfajters: Honda Hornet, Yamaha fz6 mfl

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring