Hjälp med första hoj

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Funderar
Så nu är det dags för mitt första hoj köp, är så trött och har abstinens av att sitta på kanten och titta på.

Men eftersom det är mitt första hoj köp och att jag är ny på detta så har jag noll koll på vad jag ska titta på och fråga om. Där kommer Ni underbara människor in.

Jag efterlyser någon som vill hjälpa mig med att hitta samt åka och kolla på hoj/hojar med mig.

Om Ni ska börja prata om arvoden kan jag väl bjuda på en påse kanelbullar :yoparty

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Vad e du ute efter? typ prisläge/mctyp/hur många cc/. Annars kan jag rekommendera en snabb och snygg mc, gärna i fin färg som håller länge:tungan

Titta noga, lyssna noga. Kolla servbok, provkör, missljud?, drivpkt, däck. Glapp i lager. Körställningen. Själv går jag väldigt mycket på magkänslan som jag får när jag träffar säljaren.

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Vill du ha hjälp får du ju precisera lite, typ prisläge/mctyp/hur många cc/. Annars kan jag rekommendera en snabb och snygg mc, gärna i fin färg som håller länge:tungan

Fast jag tror inte man behöver få reda på det i förväg för att veta om man har tid att sätta av för att följa med, känna, klämma och provköra lite ... hoj alltså :rolleyes:

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Fast jag tror inte man behöver veta det i förväg för att veta om man har tid att sätta av för att följa med, känna, klämma och provköra lite ... hoj alltså :rolleyes:

Nja, jo det tycker jag. Då kan man ju göra lite koll på nätet, kända fel osv. Viktig sak, enligt mig.

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Funderar
Vill du ha hjälp får du ju precisera lite, typ prisläge/mctyp/hur många cc/. Annars kan jag rekommendera en snabb och snygg mc, gärna i fin färg som håller länge:tungan

haha jo visst. jag vill ha en nyare hoj för runt 60.000 är intresserad av cbr600rr samt r6.or men jag är helt öppen för förslag. jag kan tänka mig en en r1 också.

det viktigaste är nästan att hojen ska gå och sänka då jag är 1.66 och har problem med att nå ner på vissa hojar.

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Funderar
Äää med lite vilja går det bra, jag är 1.67 och når ned på SuperDuke som är 850!

jo men jag har längre överkropp än ben.. Nu måste jag låta som ett missfoster. jag når ju ner på "alla" hojar men känns inte stabilt med stortån i marken :va

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
jo men jag har längre överkropp än ben.. Nu måste jag låta som ett missfoster. jag når ju ner på "alla" hojar men känns inte stabilt med stortån i marken :va

Stabilt och stabilt. Efter ett tag så tycker man att en stortås känning är stabilt.
Men förstår vad du menar.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4

Ducati Monster låter som något för dig. Får en fin med lagom pulver och rätt höjd för runt 60k..

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Funderar
Ducati Monster låter som något för dig. Får en fin med lagom pulver och rätt höjd för runt 60k..

Jo har fått höra att folk tycker att jag ska köpa nått sånt... Men jag är så grymt kär i kåphojar =) Jag är som vilken tjej som helst jag går efter utseendet.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Nja, jo det tycker jag. Då kan man ju göra lite koll på nätet, kända fel osv. Viktig sak, enligt mig.

Javisst, men hänger det på modellen om man kan tänka sig att hjälpa till? Överskådligt borde man kunna rata eller godkänna skick på det mesta

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag är som vilken tjej som helst jag går efter utseendet.

Då har du ju bara SuperDuke R och Hypermotard S att välja på.. Hur kul ser en japan ut?! :rolleyes: Dom ser man ju dag som natt, överallt, och alla ser ju likadana ut.. :va

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Over here ar gixxer600 brudhojen just pga av att dom ska vara lite lagre an typ r6, cbr och dom andra.
Men trisst att vara som alla andra med japsar, kop en monster!:yoparty

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jo har fått höra att folk tycker att jag ska köpa nått sånt... Men jag är så grymt kär i kåphojar =) Jag är som vilken tjej som helst jag går efter utseendet.
Ducati 620 Sport då? Iofs ganska ovanlig på den svenska marknaden men å andra sidan kostar den ca 10-15000kr mindre än en 620 Monster.
http://www.blocket.se/vi/16321541.htm?ca=3_s

Eller en Ducati 750 Supersport?
http://www.blocket.se/vi/16651619.htm?ca=3_s

Annars så kan man besöka en skomakare och se om han kan limma på lite högre sulor på hojstövlarna. :tummenupp

amaktor

svettig
Gick med
15 May 2006
Hoj
Nej, tyvärr
Skriv ner en lista över vad du vill fråga om, och vad du vill undersöka på hojen. Det är lätt att glömma sig när man nästan gör i byxan av glädjeyra när man ser sin blivande pärla.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Over here ar gixxer600 brudhojen just pga av att dom ska vara lite lagre an typ r6, cbr och dom andra.
Men trisst att vara som alla andra med japsar, kop en monster!:yoparty

Min srad 750 -98 (tror den är identisk med 600'an) känns betydligt lägra än den 600rr-03 och r6 -03 jag provsuttit. Nu skiljer det förvisso ett gäng år imellan, men ändock.

Varför trilskas de flesta damerna att köra 600cc? Sitthöjden känns över lag högre på 600cc än 1000cc.

Att döma av eBay verkar det poppis att sänka hojarna i staterna, så det ska väl inte vara nåra problem att sänka en 600'a i värsta fall.

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Funderar
Varför trilskas de flesta damerna att köra 600cc? Sitthöjden känns över lag högre på 600cc än 1000cc.

Att döma av eBay verkar det poppis att sänka hojarna i staterna, så det ska väl inte vara nåra problem att sänka en 600'a i värsta fall.

Men jag kan ju tänka mig att skaffa mig en 1000cc :tungan Ger mig en hoj som jag kan pimpa till och som jag slipper byta varenda del på så är jag nöjd.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy