Hjälp med första hoj

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Och våra KTM är ju jätteovanliga :tungan Fast j***a kul är det!

Då har du ju bara SuperDuke R och Hypermotard S att välja på.. Hur kul ser en japan ut?! :rolleyes: Dom ser man ju dag som natt, överallt, och alla ser ju likadana ut.. :va

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Men jag kan ju tänka mig att skaffa mig en 1000cc :tungan Ger mig en hoj som jag kan pimpa till och som jag slipper byta varenda del på så är jag nöjd.

Later som du ar en avancerad forare, da ar det bara kopa 1000 som du sager, sa slipper du bli trott pa att inte 600an racker till, samt att 600 gar ju inte pimpa lika mkt som 1000:tummenupp :rolleyes:

Varför trilskas de flesta damerna att köra 600cc? Sitthöjden känns över lag högre på 600cc än 1000cc.
Stammer verkligen det?

Last edited:

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Jo har fått höra att folk tycker att jag ska köpa nått sånt... Men jag är så grymt kär i kåphojar =) Jag är som vilken tjej som helst jag går efter utseendet.

Ducati Monster är en frän hoj =).

Dock så måste jag härmed rekommendera Kawa ER6n. Jag har nyligt blivit Kawafrälst och köpt mig en versys. Samtidigt som jag provade den första gången så provade jag även er6n och det är en riktigt trevlig och lättkörd hoj. Dessutom så får du en sprillans ny för de pengarna du pratar om, med fulla garantier.
Den finns ju även som ER6f om du vill ha med kåpor.

Själv köpte jag en Versys pga körställningen. Er6 är på tok för liten för mig.

Parallelltwinen har en ruggigt mysig gång jämfört med en hysterisk rad4 600. Bottenstark och det är ju den effekten man använder mest.

Jag anser att det är tillräckligt att köra med. Jag rekommenderar dig att testa en åtminstone. Jag blev sjukt förvånad när jag testade. Det slutade med inbyte för min del =)

ER6-f: http://www.emoto.com/img/news/200709/3544/kawasaki-er6f-2008-1.jpg

Lite mer bilder på ER6n, ER6f och Versys:
http://www.emoto.com/actualites/machine/kawasaki-nouveaux-er6n-er6f-et-versys-2008.php

//Robert

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Javisst, men hänger det på modellen om man kan tänka sig att hjälpa till? Överskådligt borde man kunna rata eller godkänna skick på det mesta

Amen va fan då, ge dig:) Du har ju rätt men kolla på hur tråden ser ut nu :fakta . DireKct kom det att snackas om vilka modeller osv även om det kanske inte var det primära i hos TS.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag skulle inte rekommendera en nybörjare att köpa en R1:a. Speciellt inte till en tjej eftersom de är värdelösa på att köra. :hihi Det är roligare att börja med en hoj med lite mindre effekt som man känner att man kan hantera. Köp en moppe vettja!

Bullen099

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Hoj
ZZR1100, Dr650, Cr500, K50
1. Börja med att hoppa in på blocket
2. skriv i sökfältet "R1 turbo"
3. ring någon som har en att sälja
4. åk och köp
5. ha kul! :tummenupp

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Jag skulle tippa på en ER6 av valfri modell, billigoch som folk skrivit tidigare är dom helt nya och med garantier...bra första hoj.
Jag hade en 640 Motard första året och det räcker till med fart och att man lär sig hantera hojen på ett bra sätt istället för att blåsa på med en retta det första du gör.....:tummenupp Men det är ju upp till dig i slutändan....

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Stammer verkligen det?

Det vet jag faktiskt inte, det var en högst amatörmässig reflektion utifrån de få hojar jag suttit. Jag upplever att jag står stadigare över en de 1000cc klubborna jag provat och jag är inte vidare lång som bekant.

Tanken var att någon skull dementera.

Amen va fan då, ge dig:) Du har ju rätt men kolla på hur tråden ser ut nu :fakta . DireKct kom det att snackas om vilka modeller osv även om det kanske inte var det primära i hos TS.

:mad: :D

Jaja, fast nu har hon förvisso ändrat sig, innan tråden upplevde jag henne som ganska säker på vad hon sökte. :)

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
Skurk
En körkortslös (?) 21-årig student som vill damma iväg 60 lax på en R1:a.

Vad säger din mamma om det egentligen? Va?! Va?!

Dagens ungdom assåfyfan!

Last edited:

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
Ktm Superduke 990
Som damen kanske inser nu så är kanske inte R1 den bästa hojen att börja med.
Provkör lite olika hojjar med olika motorer och effekt så hittar du säkert nåt som passar perfekt.
Jag är ju partisk när jag säger Ktm 625 motard *is the shit*....men jag hänger på bra med killar som kör R1ór på vägar där det svänger.

Hej hopp....och lycka till med inköpet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skillnaden mellan 600cc och 1000cc är att 600cc alltid går betydligt sämre.
Jag hade 600cc som första hoj i tre säsonger och det känns som tre bortkastade år av mitt hojliv ungefär.
Du är i och för sig brud och ser inte ut att väga 100 som jag gör men fy fan vad surt det är med 600 ändå. Bara växla och växla och växla och det händer ändå inget typ.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy