Hjälp med filmredigeringsprogram!

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Vet inte om detta är rätt forum för att skriva detta i men om du vet en bättre plats får du gärna flytta tråden rasor:tummenupp

Så till mitt problem, det är så att jag använder mig av pinnacle studio när jag redigerar filmer mm. men har upptäckt ett litet problem. det är nämligen så att man bara kan öppna mgp i programet. hur gör jag för att kunna öppna avi och andra videofiler? väldigt störande att detta inte går. står att programet inte kan öppna filen. :confused: :huvet

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
AVI. Filer ska vell inte varea några problem? Funkar för mig. Det du annars kan göra är att konvertera om filerna. Det du kan göra är att ladda ner ett program som tillhör olika MP4 spelare som konverterar dessa filer....

FreddaGädda

Guest
Är det programmet som säger åt dig att det inte kan hantera formaten, eller är det windows som windows som jiddrar?

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Är det programmet som säger åt dig att det inte kan hantera formaten, eller är det windows som windows som jiddrar?

Det är programet. händer som på bilden när man trycker på filerna som ser ut som "filmrullar" ( de gröna ) efter det händer inget. trycker man upp en mpg fil så delar ju programet upp den och sedan kan man använda den:va vad heter programet som komverterar filer till andra format?

Bifogat

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    62.6 KB · Visningar: 69

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Nu kan jag inte ditt program, men kan det inte vara så att du måste importera filen och inte bara öppna den.

rogga R6

www.vsbracing.se
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
minimoto/snart barnvagn
lånar tråden lite?Tack :tummenupp
Vad använder ni för filmredigeringsprogram!
har provat adobe premiere pro 2.0

men lyckades inte så bra med det lite för avancerat eller nåt e nybörjare:confused:

testade också intervideo windvd creator. Det va användar vänligt men saknade många funktioner som jag ville ha!

vad använder ni ??:confused: :va

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06

men lyckades inte så bra med det lite för avancerat eller nåt e nybörjare:confused:

testade också intervideo windvd creator. Det va användar vänligt men saknade många funktioner som jag ville ha!

Som du såg på bilden använder jag mig av pinacle studio 9. har bara hafft det drygt en vecka men lär mig allt efterssom. har bara moviemaker att gämföra med så kanske inte är en så bra måttstock.

Nu kan jag inte ditt program, men kan det inte vara så att du måste importera filen och inte bara öppna den.

det är importera filen jag försöker med. unkar skitbra så länge filen är en mpgfil men inga andra videofiler funkar även om programet ser att det är en videofil:va

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera

Pröva vegas video 6.0 istället det är lite mer lättarbetat tycker jag.Pinnacle är väl annars bra för nybörjare men jag gillar det inte.

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Är det någon som vet vilket program jag skall använda för att kunna konvertera filer till andra format?:tummenupp :confused:

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...