Hjälp med frakt av mc

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Hej

Jag var i Skellefteå förra veckan och köpte min första mc, men oturligt nog så krockade jag skåpbilen som jag åkte i.

Detta resulterade i att bilen blev bärgad till verkstad och jag fick ta hyrbil 98 mil hem, motorcykeln står alltså kvar på verkstaden.

För att slippa göra ytterligare en resa på nästan 200 mil så undrar jag om det finns något bra fraktbolag som fixar detta åt mej.

Jag ringde DHL och frågade om detta var något dom kunde hjälpa mej med, och svaret jag fick var att det kunde dom inte göra åt privatpersoner.

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
1985 XT-350
Försök ta kontakt med något lokalt åkeri. Om de inte själva kör söderut vet de säkert vilka som gör det. Detta är nog det enklaste lösningen.

Tar inte bilens försäkringsbolag kostnaden...?

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Försök ta kontakt med något lokalt åkeri. Om de inte själva kör söderut vet de säkert vilka som gör det. Detta är nog det enklaste lösningen.

Tar inte bilens försäkringsbolag kostnaden...?

Dom tog 75% av kostnaden för att jag skulle ta mig hem, mer tror jag inte att dom gör. Och skadorna på bilen blev så stora att den blev inlöst, så den ska inte fraktas hem heller.

Gick med
17 Jun 2009
Hoj
GSXR-750 K6
Jag håller själv på att jaga transport, visserligen lite längre bort men måste säga det är svårt att hitta något för privatperson. Jag har en ledtråd om ett till åkeri, kan pm om jag får reda på något mer. Antar att hojen ska ifrån Skellefteå men vart är destinationen?

xrt

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Hoj
KTM
Jag jobbar på schenker och vi har transporterat hojar åt privatpersoner förut .. testa att ringa dom

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Jag håller själv på att jaga transport, visserligen lite längre bort men måste säga det är svårt att hitta något för privatperson. Jag har en ledtråd om ett till åkeri, kan pm om jag får reda på något mer. Antar att hojen ska ifrån Skellefteå men vart är destinationen?

Jag pratade precis med eurotransport som kunde fixa detta för 5500kr.
Det är ju inte speciellt billigt, men om man räknar på vad bensin i en törstig volvo med släp, övernattning m.m kostar så blir det inte så stor skillnad.

Destinationen är Karlstad

Tack!, dom var trevliga.

Last edited:

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
GSX-R1000, -03
Kolla även flyttfirmor. Jag fick min hoj transporterad Luleå-Västerås förra hösten för 2200 kr (i samband med övrigt flyttgods).

Hojen spändes fast ståendes i en ram, vilket gjorde att den transporterades hyfsat säkert.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Kolla även flyttfirmor. Jag fick min hoj transporterad Luleå-Västerås förra hösten för 2200 kr (i samband med övrigt flyttgods).

Hojen spändes fast ståendes i en ram, vilket gjorde att den transporterades hyfsat säkert.

ingen dum ide faktist! ringde en flyttfirma nu och kom ner i 2500kr!!!

edit: Nu är det uppgjort att cykeln lastas på söndag för hemfärd!
Den kommer att färdas med www.kalles-bud.se

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll