rfb
Klor, Juice och avfettning
- Gick med
- 22 May 2006
- Hoj
- YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Jag har köpt en Husa FS650, 02:a, och att starta är ett knix...
Ägaren innan kickade igång den så här:
10 kickar med tändningen avstängd, ingen choke, sedan på med tändningen, hitta "stoppet" på kicken, och på 2:a kicken går den igång...
Försökte med det igår, på 3:e försöket lyckades det, tomgången går hur fint som helst, hojen funkar annars hur bra som helst...MEN!
mina frågor:
1. Ska en 02:a gå att starta på startmotorn??? Enligt säljaren är det bara en "hjälpstartmotor"...
2. Hur startar ni era FS650r???
Alla råd, tips och trix är välkomna, men fråga 1 är viktigast!
Tack på förhand!!!
(Den är nyservad, med ventiljustering för mindre än 1 timme sedan...när förra ägaren startade den gick den igång på en gång...)
Ägaren innan kickade igång den så här:
10 kickar med tändningen avstängd, ingen choke, sedan på med tändningen, hitta "stoppet" på kicken, och på 2:a kicken går den igång...
Försökte med det igår, på 3:e försöket lyckades det, tomgången går hur fint som helst, hojen funkar annars hur bra som helst...MEN!
mina frågor:
1. Ska en 02:a gå att starta på startmotorn??? Enligt säljaren är det bara en "hjälpstartmotor"...
2. Hur startar ni era FS650r???
Alla råd, tips och trix är välkomna, men fråga 1 är viktigast!
Tack på förhand!!!
(Den är nyservad, med ventiljustering för mindre än 1 timme sedan...när förra ägaren startade den gick den igång på en gång...)
Last edited: