Hjälp med köp av YZ450F 2006-2008

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Jag gillar MultiAir luftfilterolja. Olja in filtret dagen innan körning, så att det hinner avdunsta och klibba till sig.

Bästa filteroljan jag testat är denhär
D131_1.jpg

Klibbar som fan utan att man behöver vänta :)

Ericus

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Ingen just nu
Den i Boden har Månssonpreppad gaffel och och det tyder ju på att första ägaren varit en seriösare förare och därmed rimligtvis kört över 57 h redan första året.

Det blev ett köp, fick den prutat lite.

Vi kom fram till att det bör ha varit en av Niklas Granströms gamla maskiner (han hade alltid Månsson-preppade dämpare), och i hans ägo har den nog inte gått många timmar. Tror han slutade köra -06. Min kompis trodde att 57h kunde nog stämma bra med tanke på det minimala slitaget på kåpor och bultarna vid fotpinnen på höger sida som slits snett efter ~70h. Inga missljud från motorn och inga lagerglapp, han bröt och kollade.

Har bara kört en testsväng i en halvtimme eller så, ska byta olja, oljefilter och luftfilter innan jag kör mer.

Mardrömmen är att den skär, finns det några tidiga tecken på sånt?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Mardrömmen är att den skär, finns det några tidiga tecken på sånt?

Tänkte lite på Granström också, men han brukade nog köra typ de där 57 timmarna innan han sålde sina hojar.

Ja det finns tecken men du måste öppna motorn för att se dom. Så dela motorn och se över skicket på kolv, kamkedja, ventiler. Sen kan du lugnt köra måna timmar innan du behöver dela igen. Bara kolla ventilerna var 20e timme. Jag vet en 05 YZF450 som gick 150h utan att motorn öppnats och utan problem.

Men du vet inte om din motor kanske redan gått dom där 150 timmarna så riv och kolla över den. Fyrtaktshaveri är dyrt så därför bör man hellre föregå än förekommas.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!