Hjälp med KTM 690 köp

vegetarian

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Hoj
Inte än
Hej! Jag är ny (igen, efter 10 år) och det är dags att köpa in en KTM 690.

http://www.blocket.se/stockholm/Ktm_690_smc_52685058.htm?ca=11&w=3

Den här har tyvärr varit i backen och har kosmetiska skador. Jag bryr mig väl kanske inte så mycket om det kosmetiska, men det kan ju bli problematiskt att sälja den vidare sen?

Det jag jämförde med var en annan fast modell 2009 och den kostade 39 000 kr och saknade bromslampa.

Med detta som bakgrund, är priset rimligt? Bör jag vänta en månad, det kanske dyker upp ngt bättre?

Mvh

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Om dom gått likvärdigt miltal och är välskötta i servicesynpunkt skulle jag ju tro du kan köpa ganska många baklampor för 10 000... just sayin :)

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
KTM 690 är ju bruksmaskin... de skall köras och plågas. Tror att de flesta har varit i backen på ett eller annat sätt. Plasten är dock relativt billig och lätt och byta.
Det jag känner till på rak arm är att 08-09 har 500mil service intervaller och 10- 750 mil.

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Ja ett helt plastkit till ktm 690 kostar 3000kr så det är billigt.
Att den varit i backen hade jag inte oroat mig över , det är en motard..
Någon större skillnad är de inte på 08-11 modellerna förutom serviceintervallen , 11 har också annan bränslestyrning.

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Förresten så byttes kopplingsfjädrarna på -10 eller -11 mot styvare pga vissa kopplingsproblem pga slappa fjädrar.

Magnusjensner

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Ingen än
Vanligt att priserna på hojar sjunker en aning i april maj eller brukar de stiga då folk vaknat ur vinterdvalan?

vegetarian

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Hoj
Inte än
A. Registreringsskylten som är i originalformat, är det krångligt att byta den till något som inte ser ut som baken på en elefant? Måste man byta hela bakkåpan eller finns det något enklare sätt?

B. När är det dags att byta däck? När man slitit bort hälften? Är det riskfyllt att åka på ett "halvdäck"?

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
A. Registreringsskylten som är i originalformat, är det krångligt att byta den till något som inte ser ut som baken på en elefant? Måste man byta hela bakkåpan eller finns det något enklare sätt?

B. När är det dags att byta däck? När man slitit bort hälften? Är det riskfyllt att åka på ett "halvdäck"?

Det ligger (låg?) en tailtidy på annons för 400kr här på sh för någon dag sedan. Nej inte svår att byta

Halvdäck? Det enda som är farligt att köra på är när du närmar dig risken att bli bötfälld sen går det utför. När du ser corden så är det inte långt ifrån "kritiskt stopp". Innan det är det dina egna premisser som styr. Fräscha däck är alltid trevligt!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...