Hjälp med KTM SMC 625 service Göteborg med omnejd!

dumpen_

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM 625 SMC
Hej!

Jag har som rubrik en KTM SMC 625 -04 som idag rullat lite över 900 mil.

Jag skulle vilja ha lite feedback angående service till min hoj.
Har hört att det är 500mils service-intervall på den och jag ringde till Johans MC för att höra lite vad det rörde sig om för pengar och jag är rätt säker på att han sa 4300:-
Det var tydligen massa saker de skulle göra och dom var tydliga med att det var superviktigt att man gick till en auktoriserad verkstad för det var endast dem som kunde föra in i KTM's databas samt den fina lilla stämpeln i boken.

Mina frågor är nu,
Vad exakt ska dom göra vid denna 1000 mil service?
Finns det nån annan auktoriserad verkstad i Göteborg med omnejd och vad borde servicen kosta?
Jag har hört att Johans MC har dåligt rykte, att det är dyra och slarvar vid verkstadsbesök?

Stämmer det som jag nämnt ovan? FEEL FREE att korrekta mig!

Tack på förhand!:2cool

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Vad jag vet så innehåller servicarna Olja/bägge oljefilterna samt ställa ventiler vid behov. Tror att Jonte Engdahl i Lödde tar 3000kr för en sån service.
Jag beställde saker hos Johans Mc för 3-4 veckor sen och har varken fått några saker eller hört något. Så mitt första intryck av dom är inget vidare.

dumpen_

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM 625 SMC
Vad jag vet så innehåller servicarna Olja/bägge oljefilterna samt ställa ventiler vid behov. Tror att Jonte Engdahl i Lödde tar 3000kr för en sån service.
Jag beställde saker hos Johans Mc för 3-4 veckor sen och har varken fått några saker eller hört något. Så mitt första intryck av dom är inget vidare.

Okej, är Jonte Engdahl auktoriserad?
Tack för svar och jag vill gärna ha fler!

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Absolut är han det.KTM återförsäljare.
Men service kan du ju fixa själv,olja filter är inga problem.Material kostnad c.a 700-800kr

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Byt olja o filter själv och be nån annan motardnisse hjälpa dig med en ventilljustrering när den börjar bli trögstartad!

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Ktm 690 smc
Eller så tar du hjälp av göteborgs egna stora ktm guru peter! som jag tjejen paser,rasorblade,jenzino, etc etc etc på detta forumet har testat, han är en mycket god väns Far och är superduktig på ktm

pma så löser vi ett nummer, du kan även gå in på fb kolla peters hojfix tror jag sidan heter där han klyver dv 450, 690smc hojar eller tjejens gamla 625a

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring