Försök att enbart köra lågfarten med kopplingen. Du får ju självklart rädda upp med gas ifall du tappar balansen eller broms om det börjar gå för fort men det ska vara kopplingen som reglerar farten och inte gas och broms.Jo men på krypkörningen så ställer gasen till de för då ökar ju farten?
Sen så säger dem att det ska vara ett samspel mellan koppling o bakbroms.
Jag fick lära mig att hålla ganska högt varv och bara kontrollera farten med kopplingen. Min lärare varvade ganska oregelbundet, verkade inte ställa till det för honom eftersom han rullade omkring i ca 3 km/h.Jo men på krypkörningen så ställer gasen till de för då ökar ju farten?
Inte nödvändigtvis.Ah fan!
Jag har alltid hört att det är koppling o broms som gäller och inte gas.
Då antar jag att det är väldigt lite lite gas som gäller.
Precis, en del hojar klarar puttra fram på tomgång och man pumpar med koppling. En del hojar kanske måste man ge lite gas.Ah fan!
Jag har alltid hört att det är koppling o broms som gäller och inte gas.
Då antar jag att det är väldigt lite lite gas som gäller.
…inflikar en sak till. Fick två tips under mitt nötande på manöverbanorna som var bra. Att luta sig fram över tanken på lågfartsbanan. Funkade bra på mt-07:an, jag också körde på.Öva på bara, det verkar inte som du överkomplicerar. Träning ger färdighet. Om det är svårt med 6 km/h börja med 9 km/h gå sen nedåt. Andra tycker det är ett värdelöst tips och säger gå på 6 km/h direkt. Till slut sitter det. Fotbromsen kan behövas ibland men som alla skriver, du tuggar koppling vid lågfart. Det är A und O.
Tack för tipsen!Tips när det gäller lågfarten är att släppa ut kopplingen mer vid sväng och mindre när du kör rakt fram, då driver hojen genom svängarna och du tappar inte fart och ramlar inåt. En övning jag kört med mina juniorer på lågfarten är att lägga gashanden på tanken och bara köra koppling. Det tar även bort att man spänner sig i armarna.
Sen skulle jag säga att 6km/h är för fort för lågfarten, du vill ner runt 4km/h.
Du får väl pröva vad du själv tycker funkar bäst just för dig. Dom flesta tycker nog man ska klämma åt tanken med benen inklusive mig själv. Finns en hel del bra tips från online körskolor, t.ex. denna.Lustigt att dem flesta säger att man ska knipa tanken... Ska prova ditt sätt också!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |