Hjälp med lite rörfrågor...

Känns seriöst. :va

Känns NÅGOT med England seriöst när du tänker efter?
Mat? Nej.
Humor? Nej.
Snygga tjejer? Nej.
Kvalité på bilar? Nej.
Köra på rätt sida vägen? Nej.
Anpassa sig till det metriska systemet? Nej.

Se där, inget seriöst alls med dem :D

Men jag tror det blir bra i slutänden ändå, så länge det inte läcker och att vattnet rinner ur de tvåhandsfattade kranarna så är det nog lugnt.

Tur att jag inte ska bo i det huset :näsblod

Hade varit väldigt enkelt att fixa problemet med röret.
Bara köpa en Fernco övergång http://www.fernco.com/plumbing/flexible-couplings/stock-couplings

I slutändan kan det vara betydligt billigare att anlita en rörmokare.. tro mig :tummenupp
Ikea kranar och "händiga" killar brukar alltid sluta i vattenskada :)
Det enda stället som jag kan godta en ikea kran eller dylikt är i sommarstuga.
Alltså där dom används väldigt lite och inte dagligen som i hemmet.
Samt att vattentrycket oftast inte är lika hög i en sommartuga som i det kommunala nätet

Mat? Nej.
Humor? Nej.
Snygga tjejer? Nej.
Kvalité på bilar? Nej.

Men jag tror det blir bra i slutänden ändå, så länge det inte läcker och att vattnet rinner ur de tvåhandsfattade kranarna så är det nog lugnt.

app app pub/ol ar valdigt seriost har! och troligtvis det anda jag skulle sakna om jag flyttade hem

men annars har du fan ratt, speciellt hus ar dom sa forbannat daliga pa har och folk bor i riktiga ratt-boo

Tur att jag inte ska bo i det huset :näsblod

Hade varit väldigt enkelt att fixa problemet med röret.
Bara köpa en Fernco övergång http://www.fernco.com/plumbing/flexible-couplings/stock-couplings

I slutändan kan det vara betydligt billigare att anlita en rörmokare.. tro mig :tummenupp
Ikea kranar och "händiga" killar brukar alltid sluta i vattenskada :)
Det enda stället som jag kan godta en ikea kran eller dylikt är i sommarstuga.
Alltså där dom används väldigt lite och inte dagligen som i hemmet.
Samt att vattentrycket oftast inte är lika hög i en sommartuga som i det kommunala nätet

Jag skulle faktiskt köpa en Nolato-stos hos vvs-firman men han var för snabb och hade bankat dit det och tyckte att det funkade så jag fortsatte med mitt. Kunden har alltid rätt, även när han har fel, så är det.
Fast i det här fallet gör det inte så mycket, så jävla mycket silikon som jag smetade dit och att det faktum att det endast är golvbrunn från dusch ner i en gjuten platta gör ju att det inte spelar så stor roll om det mot förmodan skulle börja läcka.
Men ska man vara kinkig så finns det bara ett korrekt sätt och det är en gummistos i en hel sko helt enkelt, inget annat.
Jag ansvarar bara för det ovanför golv/utanför väggarna i detta fallet men gick med på att gjuta in rören så det är inget jag tar på mig.

De där gummistosarna, är de verkligen godkända för ingjutning? Senast jag kollade så fick jag två lika svar av två oberoende parter och det var att endast Nolato är godkänd för att gjuta in :va
Eller så vill de tjäna pengar helt enkelt...

Mat? Nej.
Humor? Nej.
Snygga tjejer? Nej.
Kvalité på bilar? Nej.

Humor? Jo.

Ok, det kan ju vara så att jag har missat nåt roligt. Jag måste ge med mig och säga att de faktiskt gör jävligt bra film ibland, tex Shaun of the dead är ju ett praktexempel.
Jag var mer inne på "pang i bygget-humor" eller Mr Bean, sånt är nästan lika uselt som svensk humor. Men bara nästan.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back